Randprematuurtje van 2 weken, schema of op verzoek?

Discussion in 'Borstvoeding' started by MySe, Jul 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MySe

MySe Bekend lid

Jun 14, 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hoi dames!

Ik heb even advies nodig.
    Dani is geboren met 36 weken. Ik moest hem om de 3u voeden, ik moest m hiervoor wakker maken en nog. Dan dronk hij even en viel in slaap.
    Hij was in n week tijd 500 gr aangekomen, dus genoeg kreeg hij wel.

Hij heeft nog erg wisselende hoeveelheden die hij drinkt. Zo dronk ie n paar dagen geleden weer ineens 2 borsten ipv 1 en kwam hij zelf, en nu moet ik m weer wakker maken en drinkt ie echt kort.

Hoe lang mag er nou max tussen zitten bij zo'n kleintje? Moet ik nog om de 3 voeden of om de 4? K ben vandaag bang dat ie de schade vannacht inhaald ;)
    Ik kan m proberen wakker te maken maar no way dat ie drinkt! Zijn daar nog tips voor? Hij was goed wakker, tot ie gaat drinken haha

Hij is ook schrikachtiger dan normaal, misschien wat overprikkeld icm de warmte? Waren vandaag voor t eerst op visite bij oma :) maar normaal als ie zich niet prettig voelt wilt hij drinken. Misschien n dipje?

T is wel goed voor mn vriezer voorraad. :D

T staat er wat warrig, maar kan t even niet beter omschrijven.

Alvast bedankt!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij zo'n ukkie zou ik toch echt proberen er niet meer dan 3 uur tussen te laten en te streven naar minimaal 8 voedingen (liever 12) op een dag!
    Aanleggen bij vroege hongersignalen is in deze fase echt aan te raden.

3. MySe

MySe Bekend lid

Jun 14, 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Dank je!
    Nou t problerm is dus dat ik m echt niet wakker krijg. Daarom zat er vandaag tot 2x toe 4 u tussen.
    Heb alles geprobeerd ondertussen om m wakker te houden. Vind t zelf nl ook echt niks zolang ertussen en zeker niet met de warmte.

Hij ligt ook beneden in de box om idd de eerste signalen te onderscheppen, terwijl ik m zoverl mogelijk rust gun in zn eigen wiegje boven ivm de drukte van de andere 2. T is n beetje dubbel zeg maar wat dit betreft.
    Alleen... Hij heeft ze werkelijk waar niet iig niet na bv 2 of 3 u.

Ja daarstraks na 4u begon t gesmak en gekoer. En zodra ik dat hoor leg ik m ook (opnieuw) aan.
    Ben n beetje bang dat zn bloedsuikerspiegel gaat zakken zo. Had ik al in de kraamweek, en gevraagd of ik echt niet om de 2u moest voeden maar zowel de kv als de wv van t cb vond dat niet nodig.

K ga dr es over dubben en denk ik morgen om de 2 voeden, miss is t zn bsp wel en gaat t daarna beter?
    Lastis als ze niet kunnen praten ;)

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ons prematuurtje (34 weken) kreeg met 2 weken volgens het ziekenhuis schema 7x per dag voeding. Wel sondevoeding, ik geloof dat de sonde er toen ongeveer uit ging en kreeg daarna dus bv met een flesje of live als ik er was en hij wilde. In de nacht kwam dat op ongeveer 4 uur tussen 2 voedingen en hij heeft nooit last gehad van zijn suikerspeigel. We hebben hem toen hij thuis kwam ook nooit wakker moeten maken, hij kwam in het begin heel regelmatig. En nu nog steeds bijna om de 3 uur...

Ik zou denk ik overdag toch proberen hem wakker te maken, helemaal als het warm wordt deze week. Drinkt hij wel goed bij jou? En plast hij genoeg verder?

En nog gefeliciteerd!

5. MySe

MySe Bekend lid

Jun 14, 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Mopje hij drinkt soms goed en soms niet. Maar krijgt dan toch voldoende binnen, afgaande de kraamweek en hij voor en na gewogen werd en hij soms maar 5 min dronk.
    Ik hou me maar vast aan t feit dat hij goed groeit, hij voldoende binnenkrijgt.
    K maak m altijd wakker na 3 u. Alleen dan is hij dus wakker voor 3 seconden om daarna in n diepe diepe slaap te raken.
    K denk dat ik gisteravond net te laat was en hij al in zn nacht zat.

Hij is vandaag aan t rechttrekken/regelen.
    Voel me net campina :) en leeeeg.
    Hier baal ik wel n beetje van, morgen sta k weer op ploffen.
    T lijkt n beetje op regelen maar toch net niet. Tenminste niet zoals ik t ken van de andere 2. T is hier 2 borsten op t moment, n uur bezig en dan nog willen hahaha.

6. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    #6 wennepen, Jul 26, 2012
    Last edited: Jul 26, 2012
    Gefeliciteerd met je zoon. Toevallig is onze zoon ook op 7-7 geboren met 36+5, dus ook randprematuur.
    Wat jij beschrijft heb ik ook. Alleen komt D om de 2uur om maar 5 min te drinken en weer in slaap te vallen.
    Gisteren heb ik hem gewogen en hij is gewoon 500 gram in 1week aangekomen! Hij krijgt dus genoeg.

Als ik jou was zou ik hem zelf laten komen met max 6 uur ertussen in de nacht. Volgend ons cb kunnen kinderen 1x per dag zo'n lange ruk slapen en daarna vaker komen voor voeding. overdag zou ik er ook max 4 uur tussen laten. En ook al drinken ze maar 5 min drinken, ze kunnen dan wel genoeg hebben. Het lugt eraan of je magere of volle melk produceert Haha.

Share This Page