Hallo, Savonds was hij steeds zo onrustig en was bij de laatste voeding gewoon echt soort van boos op mn borst kwam niets meer uit. Dus maar wat melk wat ik die ochtend gekolfd had opgewarm. Daarna heeft hij gelijk heerlijk liggen slapen. Nu vandaag vanmorgen na de eerste voeding gekolfd en had gewoon nog zo'n 70 cc eruit terwijl hij flink gedronken had de voeding erna ongeveer 20 cc die daarna niets en wilde 2 uur later weer eten. Ik besloot om gelijk te kolven om te kijken wat eruit kwam en maar net 50cc Veel te weinig dus want hij moet tussen de 80 en 95 volgens dat rekensommetje. Nu dus aangevuld met wat ik vanmorgen gekofd heb en heb nog wat over voor als ik vanavond nodig heb. Hoe kan ik mn productie verhogen? Hem steeds aanleggen is geen succes want hij wordt boos en krijg er nogal zere borsten van. Kmoet er wel bij zeggen ben wel erg moe en heb momenteel wat gebitsproblemen wat stress brengt Maar hoe zorg ik voor meer melk in de middag? Groetjes
Allereerst, dit is heel erg normaal! Na de nacht zitten je borsten altijd goed vol, daarom is na de ochtendvoeding ook het beste moment om te kolven (voor evt voorraadje). Hoe verder op de dag hoe leger je borsten worden. Daarom clusteren ook veel kindjes in de avond (het klinkt alsof jouw kindje dat ook doet). Probeer er aan toe te geven, pas borstcompressie toe en wissel regelmatig van borst tijdens de voeding. Als je tepels het niet aankunnen probeer dan wel te kolven (doe dan ook aan clusterkolven). Vraag en aanbod worden dan vanzelf op elkaar afgestemd. Trouwens maak je geen zorgen over de hoeveelheden diepvries je na een voeding kolft. Je baby krijgt immers vele malen meer uit je borsten dan een kolf.
Dankjevoor je antwoord ik kolf nu ook niet voor de diepvries hoor maar meer om het savonds aan te vullen wat hij tekort komt. Op zich vind ik het clusteren niet zo erg maar na een tijdje lijkt hij zo boos en gefrustreerd te worden en gaat dan gewoon krijsen omdat er niets uit lijkt te komen en dat vind ik dan weer zo zielig daarom dus gaan kolven en dan is hij een stuk rustiger en hebben we tijd voor leuke dingen inplaatsvan dat ik me steeds druk maak of hij wel genoeg krijgt. Of me een slechte moeder voel omdat ik niet genoeg melk heb. Aan de andere kant hij komt gemiddeld 300 gram per week aan dus hij zal wel genoeg krijgen denk ik.
Ik zou wel proberen aan het clusteren toe te geven, dat is voor je productie ook beter. Hier clustert ze van 18-21uur en ik blijf gewoon wisselen van borst. Paar dagen geleden deed het me erg zeer omdat ze gewoon zo leeg waren maar vanavond bleef ik gewoon melk houden dus zie gelijk al verschil. Druk maken om of ze wel genoeg krijgen moet je niet doen, zolang je kindje goed groeit, poept en plast gaat het goed en clusteren is heel normaal. Gaat vanzelf weer over. Ik zou niet teveel gaan kolven ipv aanleggen, aanleggen werkt het beste voor je productie. Ik zou hier niet weten hoeveel ze drinkt, laatst 1x gekolfd omdat ik steeds met 1 volle borst bleef zitten en de andere wat pijnlijk was, toen had ik 140cc na een voeding.
Ik ben het helemaal eens met wat red88 schrijft. Let erop dat je zelf genoeg drinkt. Ik merkte wel verschil in productie - als ik er niet op let drink ik namelijk te weinig en dat gaat uiteindelijk ten koste van je productie (en je huid, die wordt kurkdroog, herkenbaar?).
Gewoon aanleggen, en blijven aanleggen. Regeldagen en gemopper horen er zo af en toe gewoon bij helaas.
Hallo, Ht afkolven en dan flesje geven was geen succes hij werd daar niet tevreden van. En ik miste het zelf al te erg na twee keer fles gegeven te hebben. Nu dus gewoon lekker toegeven. Smorgens kolf ik dan nog wel even voor de maaltijd en erna. Ervoor zitten ze zo vol dat kan hij niet aan en erna om het beetje aan te vullen. Dit bewaar ik dan voor savonds mocht het nodig zijn en anders de vriezer in. Heerlijk mn manneke bij me