Hoe neem je moedermelk mee bij dagje weg?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debby82, 4 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.
    Mijn dochter is te vroeg geboren en krijgt dus een groot gedeelte van haar voeding afgekolfde moedermelk. Als ik hier thuis ben is dat natuurlijk geen probleem, maar als we nou een dagje weg gaan, winkelen ofzo, hoe neem ik dan de moedermelk mee? Ik kan het toch niet de "hele dag" in een koeltasje bewaren, dat blijft toch niet goed? Hoe lang zou dat ongeveer goed blijven? 3 uurtjes ofzo?
    En niet overal is een koelkast natuurlijk...

groetjes

Debby

2. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb niet zoveel ervaring met afgekolfde melk, maar de enkele keren dat i het meenam deed ik het gewoon helemaal bevroren in mijn tas. Dan duurt het wel wat langer met opwarmen (oke, het is aanmodderen... ;) ), maar je weet wel zeker dat de melk koud genoeg blijft. Maar wellicht hebben andere dames betere suggesties? Hihi

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik had een koeltasje met koelelementen van Avent, daar stopte ik het ook bevroren in, ging perfect........vaak als ik het nodig had was het wel ontdooid, maar nog steeds erg koud!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

En voor in de auto heb ik een koeltas en koelbox die op de autoaansteker kunnen, :)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ooh dat is een slimme rozemarijke... en hoe lang blijft het dan goed als je het in zo een koeltasje bevroren doet? Lang genoeg voor een dagje weg?

6. raspberry

#6 raspberry, 5 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2009