Borstvoedende demonstratie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Elena22, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.116
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Knap hoor! Zoonlief en ik konden niet goed ontspannen ergens anders. Liet los, hapte niet goed aan en ging rond liggen kijken en zette het vervolgens alsnog op het gillen en dan gaat iedereen kijken en word ik rood en schaam me dood :) Wel jammer maar hij doet het nu ook goed op flesjes :)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113

Hele goede actie. Je moet als vrouw overal kunnen voeden als je dat wil. Een baby moet eten en de meesten doen dat gewoon uit de borst. :D

En als je het niet wilt zien draai je je gewoon maar om.

En een blote borst, kom op daar gaan we in 2011 toch niet meer moeilijk over doen?

In de zomer zie ik heel wat meer vreselijk vlees lopen en die ga je toch ook niet vragen om zich te bedekken?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.517
    36.483
    113
    @elena: zo heb ik ook wel eens gezeten hoor! Vooral rond de 4 maanden, toen vond mijn dochtertje alles om haar heen veel interessanter. Kreeg ik ook een knalrode kop van, maar mijn man vond dat ik me daar niets van aan moest trekken en dat was ik ook wel met hem eens. Op een gegeven moment wist ik niet beter meer.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.116
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Suus1983; Goed hoor dat je alsnog bent verder gegaan :) Ergens denk ik weleens dat ik het te snel heb opgegeven maar goed ik had wel meer problemen met het borstvoeden (borstontstekingen, zoonlief had spruw).

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Toch vreemd dat iets wat zo de hemel in wordt geprezen, zo'n taboe is om in het openbaar te doen!
    Als je tijdens je zwangerschap besluit geen BV te willen geven wordt je nog net niet in het hokje 'ontaarde moeder' geplaatst.
    En dan gééf je BV, gaan mensen lopen zeiken als je het in het openbaar doet... Krom gedoe.

6. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik vindt BV niet onsmakelijk, ik vind dat openbare recht voor mijn gezicht idee niet echt fijn nee! Dat is mijn mening. Ik heb zelf ook bv gegeven.
    Dus kolven, ook met feestjes en etentjes. Maar dat is een keus. Het wil niet betekenen dat er géén andere manieren zijn om BV te geven.

7. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik ben trouwens snel overgaan naar de fles, ik denk ook dat ik wat dat betreft wat preuts ben. Ik schaam me heel snel voor mijn lichaam. En ik zou nooit willen dat een kindje honger lijd! Vind ik vreselijk, ik denk dat mensen me helemaal fout begrijpen

Voor discreet, en niet voor in de volle gloria! (dat is alles)
    Fijne avond.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind dat mensen die er moeite mee hebben niet zo moeten zeuren ;) Het geven van borstvoeding gaat naar mijn mening voor het gevoel van ongemak van een ander. In dat laatste geval is het gewoon pech hebben. Borstvoeding zou altijd en overal gegeven moeten kunnen worden, het is tenslotte iets goeds en natuurlijks voor het kind.

En nee, ik heb geen langvoedster of wat dan ook. Mijn beide kinderen hebben zo'n 7 weken borstvoeding gehad waarbij ik bij de 1 3 weken en bij de ander 5 weken volledig heb gekolfd. Dus :p

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Superactie!
    De actie werd trouwens gehouden tegenover een ander filiaal van de winkel die haar eruit heeft gezet. Dus wel een goede plek vind ik.

De moeder zat in een speelhoekje, met een deken, die het meeste bedekte en dat kan al niet eens :$. Onbegrijpelijk, iets wat gewoon natuurlijk is. En wat zie je nou, een klein stukje borst,... Heel sneu.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    #30 Isademi, 29 jan 2011
    Laatst bewerkt: 29 jan 2011
    Tuurlijk moet het overal gegeven kunnen worden maar je hoeft ook niet overal je blote borsten te laten zien? Er is een tussenweg waar je kan voeden maar toch discreet ermee omgaat.

Alhoewel ik zelf geen baby onder 1 jaar naar een restaurant (e.d.) meebracht alleen als het echt niet anders kan eigenlijk en dus amper in situaties kwam waarbij ik een fles hoefde te geven zeg maar.. je kan er wel een beetje omheen plannen natuurlijk om gewoon lekker thuis je kindje te voeden (dat doe ik ook gewoon met flesvoeding trouwens) omdat ik de 3R-en toepas en vind dat een kindje lekker in zijn eigen bedje moet slapen een tijdje na de maaltijd of je nu BV geeft of fles dat maakt dan verder geen verschil.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ isademi: uh en als het kind een jaar is? En nog maar 1 keer op een dag slaapt? Er blijven genoeg momenten over waarop een moeder met haar kind op stap is en het gevoed moet worden. Dat gebeurt echt niet alleen rondom slaaptijden (voeden) bovendien moeten toch ook borstvoedingsmama's met hun kind de deur uit kunnen? Mijn kinderen kregen/krijgen dus de fles en het komt echt wel eens voor (niet vaak) dat ze elders de fles krijgen. Snap niet waarom dit relevant is overigens.

Bovendien, in het genoemde voorbeeld van dit topic betrof het toch discreet voeden? Ik snap niet waarom de discussie weer die kant op gaat. Een moeder staat zelden midden in een restaurant met haar borst te wapperen hoor.

12. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D:D Ik zag het even voor me :D:D:D

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zoiezo aten mijn kids al met 1 jaar gewoon mee met de pot en kregen geen flesvoeding meer, dus dat zal wel schelen ;)

Onze Miley eet al sinds 9 maanden met de pot mee en alleen een glas melk met de maaltijd mee..

Ik vond het ook niet erg relevant maar iemand zei dat je met een baby overal moet kunnen voeden, ik zou het voor de baby beter vinden om gewoon lekker thuis te voeden en dan naar bed te gaan maar dat is onze persoonlijke mening dat moet ieder voor zich weten.

En ik reageerde op iemand zijn verhaal dat ze in een restaurant BV ging geven nogal ondiscreet zeg maar..

14. Trees

Trees Niet meer actief

Eens.

Borsten zijn er tenslotte voor 'gemaakt' om onze kinderen te voeden. Dat er mensen zijn die daar seksuele of onsmakelijke associaties mee hebben, vind ik vooral hun probleem. Mijn dochter en ik hebben er namelijk geen problemen mee en vind het zelfs erg makkelijk dat ik het altijd bij me heb.

Wapperen met borsten vind ik niet nodig, maar mijn inziens hoeft de melk ook niet geshaked te worden voordat het kind kan drinken ;).

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.599
    113
    haha, is wel eens een variatie hoor. Milkshake ipv gewone melk.

Ik heb echt overal gevoed bij onze tweede dochter. Op de kinderboerderij, in een restaurant.
    Dan pakte ik er wel vaak eeen hydrofiel bij en hanneste wat meer met de bh-klepjes, doekjes tegen het sproeien paraat leggen onder mijn trui/shirt ipv alles open en bloot zoals ik thuis deed.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.868
    19.285
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Inderdaad!

Ik snap ook de reacties niet van mensen die gelijk over rondwapperende blote tieten in restaurants beginnen te mauwen. Hebben jullie de foto;s bij het artikel wel bekeken? Geen blote borst te zien!

Ik was vandaag aan het winkelen toen mijn zoontje honger kreeg. Ik was in een stad waar ik niet zo bekend ben en kon geen eettentje vinden waar ik rustig in een hoekje kon zitten, dus ben ik maar naar huis gegaan. Ik vond het heel erg! Er waren in dat winkelcentrum genoeg bankjes waar ik had kunnen zitten. Maar door die achterlijke idioten die altijd met een grote mond roepen dat borstvoeding vies is en dat een moeder zich daarvoor moet schamen, durfde ik gewoon niet in het winkelcentrum zelf te zitten voeden. Ik ben echt niet bang om met mensen in gesprek te gaan, maar ik had geen zin in vervelende reacties terwijl ik met mijn zoontje zat. Maar het is in mijn ogen te gek voor woorden dat borstvoedende vrouwen zo verbannen worden uit de samenleving. Want dat gevoel krijg ik soms wel.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.517
    36.483
    113
    Omdat het stukje van rust, regelmaat waarschijnlijk voor mij bedoeld was, hier nog even een reactie.

Ik vind rust en regelmaat alleen belangrijk qua slapen. Mijn kids slapen dan ook zo goed als altijd in hun eigen bedje. Logeren doen ze sowieso niet. Vind ik pas nodig als ze erom kunnen vragen.

Echter mijn dochtertje heeft tijden gekend dat ze elk uur wel wilde drinken, als ik dat alleen thuis kon doen, had ik nooit ergens meer heen gekund. Soms liep het dus gewoon zo en dan ga ik me echt niet schamen om borstvoeding te geven in het openbaar.

Bovendien geloof ik naast r&r nog meer in volgen van het ritme van mijn kindje en dat is nu eenmaal niet elke dag op hetzelfde tijdstip eten, doe ik zelf ook niet. Dus het kan nu eenmaal voorkomen dat ze ineens lekker wil drinken.

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    weet je wat ik raar vind? dat er over borstvoeding telkens zo'n ophef word gemaakt terwijl je de blote t**t*n zo ong in de winkel kan kopen! het is alleen nog op papier, maar voor de rest! en op reclameborden etc langs de weg komen ze ook voorbij! Persoonlijk vind ik dat veel vervelender dan een moeder die haar kind BV geeft. Zelf heb ik er ook nooit een doek ofzo over gelegt, maar probeerde wel altijd zo te zitten dat zo min mogelijk mensen het zagen.

19. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ach ja, deze discussie zullen we over 60 jaar nog steeds wel voeren denk ik... Er zullen altijd voor- en tegenstanders van zijn. Leven en laten leven denk ik. Er zijn wel belangrijkere dingen om ons druk over te maken dan over een mama die haar kindje voedt toch?
    Ik denk dat de meeste moeders dit heel discreet doen, en mensen die aanstoot nemen, kijken maar even de andere kant op. Pffff.

Ik heb zelf ook altijd in het openbaar gevoed, en ben er nog nooit op aangesproken. Volgens mij hebben de meeste mensen het geeneens doorgehad. Die denken dat de baby lekker ligt te slapen oid.

Ik vond het een mooie protestactie in elk geval! (en idd, geen borst te zien, haha).

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik voed mijn lieve dochter ook echt overal
    niet met een dekentje maar ze zien geen stukje borst
    van de week nog bij de hema gedaan en er zaten twee oudere vrouwen achter mij had gevraagt of ze het erg vonden en ze zeiden nee hoor ga je gang je kleintje moet ook eten
    in het ziekenhuis ook ben achteraf gaan zitten zo als ik altijd doe
    niemand die wat kon zien maar wel twee mannen die even aan het kijken waren wat ik aan het doen was vroeg of ze iets konden zien ofzo en ze lekker na elkaar wilde gaan kijken :x
    maar ik vind ook dat alle bv moeders lekker overal moeten kunnen voeden zonder deken zonder schaamte is echt nergens voor nodig
    ze zullen misschien even iets zien je moet toch kijken of je kind je tepel goed pakt en daarna zullen ze niks meer kunnen zien dan een kindje zie aan het eten is:)

Deel Deze Pagina