Inmiddels weer begonnen met werken icm borstvoeding. Ik kolf af en dat krijgt ze met de fles. Ik geef borstvoeding op verzoek en heb dus aangegeven dat ze zoveel als dat ze drinkt mag hebben uit de fles. ze dronk al meteen goed uit de fles. Alleen het probleem is nu dat onze kleine dame nu bijna dubbel zoveel drinkt dan dat ik af kan kolven. Iemand ervaringen en tips?
Hoe lang het duurt is verschillend. Soms neemt ze even pauze net als met de borstvoeding... Hoeveel is ook verschillend. Tussen de 100-180ml. Ligt eraan hoe snel ze weer komt Ik kolf dubbelzijdig elektrisch
Belangrijk is dat ze toch wel minimaal 15 minuten over een fles doet. Borstkindjes hebben soms de neiging om een fles snel leeg te drinken, het gaat stukken makkelijker. Ook speen nr 1 is aan te raden.
Ja ze doet er zeker wel langer dan een kwartier over, maar lijkt een bodemloze put aan de fles *oeps* Ze heeft wel een speen waar ze aardig voor moet werken
Dan zou je moeten kijken of je een voorraad aan kan leggen wanneer ze live uit de borst drinkt, dus dat jij nog nakolft. Probleem is namelijk dat je altijd minder kolft dan dat ze zelf uit de borst kunnen halen en niet iedereen kolft makkelijk. Kolf je ook net zoveel als dat zij aan frequentie heeft aan voedingen, dus niet zij heeft 5 voedingen en jij kolft er 3? Je kan trouwens ook nog altijd advies vragen aan een lactatiedeskundige. Heel veel succes in ieder geval.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik kolf 's avonds, ong 2 uur na de laatste voeding nog ong 100ml. In principe elke dag, ik geef mezelf 1 rustavond per week dus zo'n 600ml extra per week. Zowel de vriezer van het kdv als hier thuis zijn leeg sinds vandaag 😣 hij dronkt nu 2 x 190 en 1 x 100 vandaag... dat ga ik nooit bijbenen helaas...
Bedankt voor de reacties. Het is lastig zeggen of ik meer of minder kolf dan dat ze drinkt. Soms komt ze in mijn werktijd 4x de andere keer maar 2.... Ik kolf elke avond een paar uur na de laatste voeding nog, anders ontplof ik ook s ochtends haha. Misschien toch de lactatirkundige nog maar eens bellen. Klavertje wat lastig he... Zo'n grote voorraad heb ik niet omdat kolven eerst veel meer opleverde dan nu. Ik kolfde in de avond soms 180ml af nu soms nog geen 100.... Hoe ga jij je te kort oplossen?
Heel herkenbaar! Onze dochter krijgt volgens schema de fles bij de gastouder, maar dit was ook altijd meer dan ik kolfde. Ik kolf altijd tijdens de ochtend voeding. Dit deed ik dagelijks, nu alleen nog op werkdagen. Misschien dat je dit kunt proberen?