jou ervaring met salie thee?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marieken, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wat is jou ervaring met het afbouwen/stoppen met bv door het drinken van salie thee?

hier moeite en veel pijn bij het afbouwen dus als advies salie thee gekregen, maar net een waarschuwing van een lactatie kundige dat je moet oppassen met te veel salie thee omdat het dan ook in 1 klap stil kan gaan staan.

hoeveel dronk jij, en hoe snel wat je melk op?

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    echt niemand?

ik merk na 3 dagen helaas nog erg weinig verschil waardoor afbouwen best pijnlijk is..

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Het punt is dat elke borst anders is. Bij de een gaat afbouwen vlot en probleemloos, bij de ander heeft het tijd nodig.Waarschijnlijk behoor jij tot de laatste categorie...het enige dat je kan doen is je borsten het tempo te laten bepalen. Kolvend afbouwen en zorgen dat je geen plekken of knoeperds krijgt.
    Op een gegeven moment snappen ze het wel. Beter wat rustiger aan doen en dan zonder ellende!

Ik heb geen ervaring met saliethee. Dus daar kan ik je niets over vertellen.

Succes!

4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mij hielp het best wel goed. Mijn borstmelk werd niet meteen op natuurlijk maar zeker na 2 dagen zag ik een verschil. Ik dronk 2-3 keer per dag.

Afbouwen zelf duurde een paar weken want ik wilde rustig afbouwen ivm kans op borstontsteking. Maar de saliethee hielp om mijn borsten die eerst altijd te vol waren te verminderen.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    thanks girls

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb t gebruikt tijdens overproductie om zo productie te remmen.
    Merkte erg goed als ik t gedronken had, veel minder stuwing etc.
    Maar is denk ik erg afhankelijk van hoe je productie is en hoe je reageert op die thee!
    Ik zou wel als je t gaat nemen heel voorzichtig doen. Vond t maar sterk spul, beetje eng ook wel zo snel!

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    mijn bv is ineens heeel veel minder. geen volledige voeding er in meer.
    dus het is nu klaar bij ons.. heb er wel dubbele gevoelens bij.. maar 7,5 mnd ben ik al heel blij mee :)

mn borsten zijn nu al duidelijk aan het herstellen, ze doen veel minder pijn dus dat is al heerlijk.

Deel Deze Pagina