Borstvoeding en medicijnen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hanneke, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Linda en/of Ilse.

Ik heb even een vraagje, misschien stom, omdat de arts die het me voorgeschreven heeft me verteld heeft dat ik er gewoon borstvoeding mee mag blijven geven, alleen wilde ik het toch eens hier navragen, wat jou/jullie mening erover is.

Sinds 3 juli slik ik Seroxat (paroxetine), op dit moment 2 x 10 mg per dag en voor zover er nu gekeken is word het over een tijdje 2 x 20 mg per dag, maar dat is uiteraard nog afwachten.

Ik gaf in principe nog 4-5 keer per dag borstvoeding, en wil daar ook graag weer naar terug of evt naar 3-4 keer per dag, maar op dit moment geef ik minder borstvoeding door omstandigheden. Moeilijk aan te geven hoeveel precies, maar de ene dag probeer ik een paar keer te kolven, de andere dag doe ik vrijwel niets, de andere dag drinkt de kleine bij me en kolf ik nog een keer. Echt totaal geen hoeveelheid te benoemen dus.

Vraag is dus eigenlijk, wat denk jij/denken jullie ervan? Kunnen die medicijnen met die hoeveelheid borstvoeding? Onze dochter is nu 15 maanden, gewicht weet ik niet precies (wilde mijn arts in het ziekenhuis ook graag weten) maar zal rond de 7500/8000 gram zijn denk ik. Of is het misschien beter om kunstvoeding te (blijven) geven en de borstvoeding te stoppen?

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.
    Groetjes, Hanneke.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Hanneke,

Dit middel wordt in mijn boeken als veilig aangemerkt. Ook maakt het verschil dat jij niet volledig borstvoedig geeft en dat jouw kindje geen pasgeborene meer is.
    Je zou met het inname-tijdstip rekening kunnen houden met het gegeven dat 4-6 uur na het innemen de concentraties in jouw bloed (dus ook in de borstvoeding) het hoogst zijn. Bij voorkeur zorg je ervoor dat er dan geen voeding gepland staat.

vr gr
    Linda

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Linda,
    Ik wilde je al eerder bedanken, maar het topic stond op slot ivm de vakantie. Hopelijk fijne vakantie gehad.

Maar wilde je dus even bedanken voor je antwoord. Na jouw bericht geprobeert een beetje rekening te houden met die tijden. Maar nu niet meer echt heel erg, oke misschien slecht, maar de situatie is nu gewoon niet anders.

Heb met een aantal hulpverleners gesproken hierover en we zijn erop uitgekomen dat ik voorlopig 2x per dag blijf voeden 1x smorgens en 1x savonds)(en evt een derde keer in de nacht die van mezelf mag). En er is me verzekerd dat het echt echt echt gewoon kan ;) en idd niet heel vreselijk slecht is voor de kleine.

En ik dacht laat ik het nog even melden :D!

Groetjes Hanneke!

Deel Deze Pagina