Ojee, hij heeft zijn duimpje gevonden...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door wieweet, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Hoi,

De borstvoeding loopt hier helemaal lekker. Mooi op verzoek ook.
    De kleine man drinkt altijd maar kort maar (blijkbaar) effectief want hij groeit als kool.
    Hij heeft geen speen (spuugt ie uit), maar sinds gisteren heeft hij zijn duim ontdekt! Hoewel het heel schattig staat, gaat er bij mij gelijk een alarmbelletje af... Geen goede gewoonte, andere zuigtechniek, onderdrukking van hongersignaal, scheefgroei gebit, kans op terugloop bv...
    Ik hoor de mensen al tegen mij zeggen: had hem dan ook een speen gegeven! :(
    Maar wat moet ik nou... :(
    Als mijn zoon nou na het drinken nog even aan de borst zou willen om zo zijn zuigbehoefte te bevredigen, dan heeft hij zijn duim niet nodig. Maar hij wil na het drinken altijd direct weer verticaal en wil niet nog wat langer aan de borst.
    Kan ik iets doen? Zijn mijn zorgen overdreven? Ik wil zooo graag een jaar bv geven...

Groetjes, Wil

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ik denk dat je zorg inderdaad overdreven is. Hierdoor gaat vast niets mis met de borstvoeding. Een kind wat al zo lang aan de borst drinkt, gaat zijn drinktechniek niet ineens veranderen.
    En zijn gebit? Ach, er zijn wel meer dingen niet goed. Tandjes trekken na het duimzuigen vaak snel weer bij.
    Komt tijd, komt raad.

succes
    linda

Deel Deze Pagina