Hoi, Ik geef mijn zoon nu ruim vier weken borstvoeding. De kraamverzorgster heeft me geleerd om eerst de ene borst aan te bieden, dan te verschonen en dan de andere borst aan te bieden. Onze zoon is de afgelopen weken heel goed aangekomen (275, 380 en 250 gram steeds erbij), de borstvoeding loopt dus goed. Vandaag was hij wat minder gulzig en heeft hij per borst minder minuten gedronken. Vanavond wilde hij wel meer en heb ik hem langer aan de eerste borst laten drinken. Hij heeft zo'n twintig minuten gedronken, waar hij normaal ongeveer tien minuten drinkt. Na het verschonen was hij zo verzadigd, dat hij de tweede borst niet meer wilde aanhappen. Op zich prima, maar die borst vond het niet zo grappig en voelde hard aan en begon enorm te lekken. Gelukkig heeft hij net weer heel goed uit die borst gedronken, maar wederom weigerde hij de tweede borst. Is het misschien handiger om per voeding gewoon een borst leeg te laten drinken, of moet ik de eerste borst gewoon eerder afkoppelen om toch nog minuten voor de tweede borst over te houden? Alvast bedankt!
Hoi, I.p. is het aanbieden van 1 borst voldoende en bied je de 2e borst aan wanneer je zoontje niet verzadigd is na 1 borst. Door 1 borst aan te bieden drinkt je zoontje die borst goed leeg, waardoor hij ook de vettere achtermelk krijgt. Je lichaam zal even moeten wennen hieraan. Mocht je "andere" borst het niet redden tot de volgende voeding, kolf dan met de hand even de druk eraf. Wissel elke voeding de borst af. Groetjes Saskia
Dank je! Ik had zelf ook al het idee dat dit het beste zou werken, maar wilde toch even bevestiging..