Krijgt mijn kindje (10 mnd) teveel eten?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Lachouffe, Jul 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lachouffe

Lachouffe Lid

Jan 18, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje over het voesingsschema van mijn zoontje.
    Hij is bijna 10 maanden.

Het is een behoorlijke knul, volgt al sinds geboorte de +2 lijn.

Ik vraag me vooral af of hij niet teveel voeding (vooral buiten de flessen om) binnen krijgt?
    Zijn schema is als volgt:

7:00 180/6 fles (ene keer laat hij 30 staan andere keer gaat het op)
    10:00 200 gram fruit (vers)
    Rond 12 u 2 boterhammen met boter en beleg
    Tussen 12:30 en 13:30 (ligt er aan hoeveel en hoelang hij smorgens slaapt!) 180/6 fles (ene keer laat hij wat staan, andere keer gaat hij op)
    Rond 15:30 een babykoekje of goodies
    17:00 200 gram warm eten
    19:00 180/6 fles (soms leeg soms niet)

De hele dag kan hij zelf z'n beker met water pakken, hij drinkt ongeveer 200 nl water op een dag extra

Alvast bedankt voor het meekijken!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hi!

Bedankt voor de vraag via het forum. Wat ziet het dagmenu van jouw kleine er goed uit. Heel erg netjes. Mooi verdeeld over de dag en mooie hoeveelheden. Op deze leeftijd is 500ml aan melkvoeding al voldoende. Als hij in de ochtend en voor het slapengaan al zo'n 200ml krijgt, mag het flesje in de middag naar 100 - 150ml toe. Verder zijn de hoeveelheden heel erg netjes, ga vooral zo door totdat hij 1 jaar wordt! :) Dan mag je namelijk de voeding voor het slapengaan laten vallen, maar dat duurt (gelukkig) nog wel eventjes.

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

3. Lachouffe

Lachouffe Lid

Jan 18, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie!!
    Fijn om te horen dat ik goed zit qua schema!
    Dat middagflesje ga ik proberen te verkleinen! Lijkt me geen probleem voor hem dus moet goed komen!

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Super! Laat het ons gerust opnieuw weten zodra je weer een vraag hebt over de voeding. We helpen je altijd graag. Prettige zondag verder!

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

Share This Page