Hoi, Ik heb 13 jaar geleden een borstverkleining gehad. Destijds is tegen mij gezegd dat de kans dat ik nog borstvoeding kan geven klein was. Ik was destijds 20 en nog lang niet met kindjes bezig, dus het kon me eigenlijk niet zoveel schelen. Dat heb ik lang volgehouden en zei altijd dat mijn kindje ook wel groot wordt met flesvoeding. Echter, nu ik zwanger ben, is het vraagstuk borstvoeding of flesvoeding toch ineens een issue. Hoewel ik nog steeds denk dat een kindje ook goed groeit met flesvoeding, vraag ik me toch af hoe groot de kans is dat ik toch borstvoeding kan geven. Kunnen jullie daar iets zinnigs over zeggen? Ik leg me er namelijk liever nu bij neer dat het niet kan. Ik heb ergens gelezen dat melkklieren weer aan kunnen groeien. Dank jullie wel.
Hoi Leontine, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat de gedachten over voeding zich nu ineens weer aan je opdringen. Hoe groot de kans is dat je nog borstvoeding kunt geven hangt af van hoe de operatie is geweest. Weet jij wat voor incisie de arts heeft gedaan? Is de tepel verplaatst? Of het echt kan weet je pas als de baby er is en je het borstvoeden gewoon gaat proberen. Het is dan wel belangrijk om de baby goed in de gaten te houden. Mijn belangrijkste zorg is of de melkkanalen nog intact zijn, zodat de geproduceerde melk afgevoerd kan worden naar je baby. Ik adviseer je om bij de VBN of LLL een voorlischtingsavond over borstvoeding bij te wonen, zodat je op de hoogte bent alle standaard informatie. Weet jij nog wie destijds bij jou de operatie heeft gedaan? Je kunt de arts alsnog om informatie over de operatie vragen. In de link hieronder lees je een ervaringsverhaal van een moeder die net als jij een borstverkleining heeft gehad. Zij heeft uiteindelijk succesvol borstvoeding gegeven. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstoperatie - Borstvoeding en borstoperatie: ervaringsverhaal [2] Stel gerust hier al je vragen over borstvoeding.
Hallo Teddy, Dank je wel voor je reactie.....ik heb een soort anker, en ik vermoed dat mijn tepels wel los zijn geweest. Ik heb echt geen idee meer wie mijn operatie heeft gedaan. Ik ga eens even op die website snuffelen.