borstvoeding afbouwen en vervangen door flesvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lomi, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!

Over een aantal weken ga ik weer aan het werk, zie het niet zitten om op mijn werk te kolven en daarom wil ik langzamer hand de borstvoeding af gaan bouwen.
    Ik heb er al een voeding af gehaald (1 per week) en vervangen voor flesvoeding.
    Ik vind het alleen lastig hoe verder af te bouwen en wil proberen of het lukt om in de ochtend en avond nog wel borstvoeding te geven als ik aan het werk ben.

- mijn zoontje drinkt toch wel 8x keer per etmaal, maar de flesvoeding mag maar 5x per dag een bepaald aantal ml (staat op het pak)
    Ook blijft er als ik het flesje geef en de ml aanhoud altijd rond de 40 ml achter in het flesje.

- de borstvoeding is op verzoek (neem aan dat dit straks ook nog zo zal zijn in ochtend en avond?) en daardoor zit er buiten de ochtend en avondvoeding niet echt een ritme in, welke tijden houden jullie dan aan voor de flesvoeding?

Hoe zouden jullie dit oplossen?
    En misschien verder nog tips hoe jullie dit doen/deden?
    Alvast heel erg bedankt!

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wat op het pak staat is een richtlijn. Als jouw kindje liever een kleiner flesje drink en vaker is dat ook goed. Ook flesvoeding kun je op verzoek geven hoor. Het ligt soms wat zwaarder op de maag waardoor ze even sneller vol zitten.

Voeding afbouwen in het tempo van jou lichaam. Dus bij geen stuwing kun je de volgende pakken. En zijn verschillende voorbeelden te vinden. Kijk vooral wat bij jullie past.
    Of het je lukt om ochtend en avond/ nacht te blijven voeden durf ik niet te zeggen. Vaak duurt het maanden voor je productie stabiel genoeg is. Vaak in het begin is afbouwen echt afbouwen helaas. Je lichaam pakt dat op den duur vanzelf op. Gelukkig duurt dat nog even. Lekker voeden zolang jij dat fijn vind en wat bij je past

3. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb voor ik weer begon met werken alles afgebouwd naar de fles door alles af te kolven en dit dan met de fles te geven. Daar zit nu een prima ritme in van om de 3 uur voeden, ik kolf overdag op mijn werk 2 keer om de productie op gang te houden. Ik weet niet of je alleen nog 's morgens en 's avonds kunt voeden, je borsten krijgen dan geen signaal om weer te vullen als ze niet geleegd worden.

Je ziet het niet zitten om op je werk te kolven zeg je, ik vind het zelf ook niet ideaal maar ik weet ook dat het voor hem de beste voeding is en zolang ik het vol kan houden, blijf ik stug doorgaan.

Heel veel succes!

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Je kunt net zo vaak fv geven als bv alleen dan kleinere flesjes. En net als bv op verzoek. De kans dat je 2x per dag kunt voeden zonder te kolven is zeer klein. Je productie is rond 9-10 mnd stabiel.

Deel Deze Pagina