Mijn zoontje pakt sinds een paar dagen met zijn kaken mijn tepel vast en maakt kauwende bewegingen, soms draait hij zelfs zijn hoofd weg terwijl hij mijn tepel vast heeft. Hij doet het voornamelijk als hij bijna klaar is met drinken. Het doet behoorlijk pijn, enig idee waarom hij dit doet en of ik er iets aan kan doen? Hij is 5 maanden en heeft nog geen (doorkomende) tandjes.
Net op het punt dat ik het echt even niet meer zag zitten is hij er gelukkig mee gestopt, het was dus echt een fase
Hallo Batje, Gelukkig dat alles goed is gekomen. Door de feestdagen is het beantwoorden er een beetje bij ingeschoten. Het gedrag wat je beschrijft is inderdaad een fase. Je kan het wel iets proberen voor te zijn. Dit joker gedrag kan alleen wanneer het vacuum is verbroken. Meestal zie je zelfs een soort twinkeling in de ogen, een soort glimlach en dan moet je oppassen. Inderdaad, wegdraaien met de tepel nog in de mond en meer van dat soort. Probeer heel duidelijk te maken dat dat niet de bedoeling is. Niet meteen uitgillen want dat kan een schrikreactie geven. Succes verder Ilse