borstvoeding afbouwen lastig!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Azeb, May 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,352
    5
    38
    Hallo allemaal!
    Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.
    Ik ben deze week begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Mijn dochter is 8 maanden oud. De laatste tijd heb ik geprobeerd om zo veel mogelijk een vast ritme te krijgen zodat we de flessen kunnen invoegen waar ik de borst gaf. Dat ging niet heel geweldig, soms is ze zo verdrietig en als ik haar dan de borst geef is het goed, dus dan denk ik: blijkbaar toch honger (terwijl het nog geen tijd is officieel).
    Ik heb nog een voorraadje borstmelk in de vriezer wat we nu dus steeds geven.
    Ik wil nog een maandje ongeveer wel 's avonds en 's ochtends de borst geven.
    Het schema ziet er nu zo uit:

6.30 borstvoeding
    9.30 fruit met daarna een fles (ongeveer 180 cc, blijft soms wel wat van over).
    12.00 boterham met wat diksap erbij
    15.00 tussendoortje (Liga, soepstengel, stukje fruit) met een fles van 180cc.
    18.00 warm eten
    18.30 borstvoeding
    22.00 papfles

Kortom, vijf melkvoedingen. Volgens mij mag je van opvolgmelk niet zo veel geven, toch?

Zolang ik 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding geef, krijgt ze dus straks als mijn vriezervoorraad op is daarnaast nog drie opvolgmelkvoedingen (de papfles is ook met opvolgmelk gemaakt).
    Maar als ik straks helemaal stop met bv, dan moet ik toch eigenlijk wel over op vier of zelfs drie melkvoedingen, en ik heb echt geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
    Ze eet ook nog maar vrij weinig van haar warme hap (als ze het lekker vind acht hapjes ofzo) en boterham (paar stukjes en daarna lekker sabbelen op de korst). Alleen fruit gaat er wel goed in.
    Iemand ervaring met het afbouwen van de borstvoeding terwijl je al andere dingen geeft?
    Of sowieso ben ik wel benieuwd naar eetschema's van baby's van 8 a 9 maanden.
    Hopelijk krijg ik wat reacties!
    Groeten
    Azeb

2. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Als je wilt afbouwen kan je het beste een LK inschakelen.

Share This Page