Ervaring dieet koemelk-allergie?

Discussion in 'Borstvoeding' started by demi79, May 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demi79

demi79 Actief lid

Aug 15, 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft veel last van een te droge huidje en berg. Het neigt naar eczeem volgens mijn huisarts.

Ik geef hem borstvoeding en heb vandaag gesproken met de huisarts om een doorverwijzing naar een dietist. Misschien dat hij op koemelk allergisch reageert. Sommige dagen is zijn huid rustig en op andere dagen extreem droog met schilfers op zijn nek en wangetjes, voorhoofd.

Mijn vraag is:

Heeft er iemand van jullie hiermee ervaring en hoe is het gegaan?
    Heeft deze dieet wel geholpen?

Ik hoop op reacties.

2. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,065
    1
    0
    Hollandia
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar reacties van anderen, want ik moet vanaf vandaag ook alle zuivel gaan meiden ivm een mogelijke koemelk allergie. Ze heeft dezelfde huidklachten als jouw zoontje en vreselijke darmkrampen. Mag ik vragen waarom jij naar de dietist moet? CB heeft mij alleen de opdracht gegeven om geen melkproducten meer te nuttigen...

3. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier ervaring met het dieet.
    Ook verwijzing voor dietiste gehad omdat je vaak eerst een elimintatiedieet krijgt, je mag dan naast zuivel ook geen soya en ei, en dan is het dieet wel zwaar vond ik, daarna ga je weer langzaam dingen toevoegen, eerst ei, dan soya en op het laatst weer zuivel om te kijken of klachten weer terug komen.
    Heb zelf nu alleen nog koemelkvrij dieet en moet zeggen dat dat best goed vol te houden is, vooral bij de AH staat alles heel duidelijk op de etiketten, verder heb ik van de dietiste een merkartikelenlijst gehad met heel veel produkten die koemelkvrij zijn (88 blz of zo).
    Hier lijkt dieet goed resultaat te hebben, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk of het idd KMA is, daarom over een paar weken weer provoceren door gewoon te eten om te kijken of de klachten weer terug komen.
    succes ermee.

Share This Page