Ik heb nu 3 maand bijna volledig borstvoeding gegeven (sinds 2 weken combineren met flesvoeding) en ik wil het nu helemaal gaan afbouwen. Ik heb sinds kort ontzettende tepelkloven en een snee onderaan mijn tepel wat zelfs gaat bloeden. Het voeden doet enorm veel pijn en het krijgt ook niet de kans om te helen omdat mijn zoon er dan weer aan drinkt. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik vind het heel fijn dat ik 3 maand borstvoeding heb kunnen geven. Het liefst had ik het langer willen doen maar vanaf het begin gaat het al moeizaam. Mijn zoontje maakt er soms een heel spektakel van en dat is voor mij ook niet fijn. Ik wil dus helemaal overstappen of flesvoeding en het liefst zo snel mogelijk ivm mijn zere borsten/tepel. Op dit moment ziet zijn dag met voeding er zo uit: 07:00 uur - borstvoeding 11:00 uur - flesvoeding 15:00 uur - borstvoeding 19:00 uur - flesvoeding 23:00 uur - borstvoeding Hoe kan ik het nu verder afbouwen en het liefst zo snel mogelijk? Zonder dat ik er zelf last van krijg? Ik ben heel erg op zoek naar tips/ervaringen. Sinds ik flesvoeding ben gaan geven geef ik Friso voeding hypoallergeen. Dit heb ik gekozen omdat ik niet wist hoe mijn zoon op flesvoeding zou reageren en ik het zekere voor het onzekere wilde nemen. Hij reageert goed op de voeding en nu vraag ik mij af of ik ook kan overstappen op de comfort voeding van Friso (toch wel een stukie goedkoper) of krijg ik dan problemen?
Hallo, een beetje late reactie omdat ik een weekje ertussenuit was. Hoe is de stand van zaken nu? Als hij goed reageert op de felsvoeding dan kan je ook overstappen op de normale variant, dat is een stuk betaalbaarder. Op zich ziet je schema er al goed uit. Porbeer steeds om en om een BV te laten vallen. je kan ook besluiten hem helemaal niet meer aan te leggen en het afbouwen te doen door middel van kolven. Je kan dan meer spelen met de tijden waarop je kolft en zo de productie laten afnemen. Ik mail je prive nog een stukje. belangrijk is dat je bij het afbouwen let op je lichaam. een beetje stuwing is goed om je lijf ene seintje te geven dat er geen melk meer moet wordne gemaakt maar zoek daarin een weg. Het zou niet fijn zijn als je straks met een ontsteking zit. Succes Ilse