Hallo! Mijn zoontje is nu 6,5 maand oud. Hij krijgt borstvoeding op verzoek. Hij heeft altijd best vaak gedronken op een dag. Tot 5 maanden ongeveer zo'n 10x borstvoeding per dag. Ineens ging hij minder drinken; zo''n 6 keer per dag. Net voordat hij 6 maanden werd kreeg ik de griep, heel erg, ik ben zo'n 1,5 week echt flink ziek geweest. Ik heb mijn zoontje gewoon gevoed, hij dronk wel ineens heel veel, echt om de 2 uur en ook 's nachts vaker dan eerst. Waarschijnlijk was mijn productie minder door de koorts of zo. Toen hij 6 maanden werd, ben ik begonnen met wat fruit en groente na de borstvoeding. Hij vond dit erg lekker, maar na 1,5 week had hij erge verstopping. Toen ben ik even gestopt met bijvoeden tot de ontlasting weer normaal was. Hij liet soms wel eens 4/5 uur tussen een voeding, dat had hij nog nooit eerder gedaan. Ik geef hem nu iets minder fruit en groente, maar hij drinkt wel weer vrij vaak. Al een paar dagen zit ik weer op 9x borstvoeding per dag, waarvan meestal 2 voedingen in de nacht zijn. Volgens iedereen (ja ik weet het, ik moet niet meer luisteren) is dit echt veel te veel., maar hij komt echt niet heel veel aan of zo. gewoon normaal. Ik vind het zelf niet zo'n probleem. Ook de nachten niet, als hij 's nachts wakker wordt, dan neem ik hem bij me in bed en dan slaapt hij ook gelijk na voeding lekker verder tussen ons in. Is 9x voeden per dag normaal voor zo'n "oude" baby? Of kan het zijn dat hij niet genoeg heeft aan de borstvoeding? Hij plast verder goed en op het cb zijn ze tevreden over zijn groei. Ook ontwikkelt hij zich goed en is hij (over het algemeen) tevreden. ALvast bedankt Liefs Misa ps Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden
Hallo Misa, Meid je doet het geweldig!!!! Uit je verhaal proef ik twee dingen. enerzijds weet je gevoelsmatig dat het goed gaat. Je ziet dat hij het goed doet, het CB is tevreden, hij ontwikkeld prima. aan de andere kant is er de omgeving die wil dat jij voldoet aan het plaatje. Dat plaatjes is vaak nogal gekleurd omdat het merendeel van de kindjes op die leeftijd kunstvoeding krijgt. Als je de flessenschema's bekijkt dan zitten kindjes al snel op een minimum aantal hele volle flessen. Jij bent samen met je kindje anders. Jullie zijn perfect op elkaar afgestemd. Jij maakt zoveel melk als hij nodig heeft en hij drinkt wanneer hij behoefte heeft, hoe natuurlijk kan het zijn!!! Hj zal waarshcijnlijk iets vaker een kleiner beetje drinken. Geen probleem. De overgang naar vaste voeding doe je heel goed. Je let goed op je kindje en de signalen die hij geeft. Loopt het even niet lekker, dan doe je een stapje terug en start weer opnieuw. Helemaal goed! Misschien vind je het leuk om meer te lezen over de overgang BV naar vaste voeding. Bekijk dan de volgende link eens. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Voedselintroductie Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding en de introductie van bijvoeding (op die site staan vele links naar deze onderwerpen) Succes en maak je geen zorgen!!!! Ilse