help! niet meer willen drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Faith88, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Mijn zoontje (9maanden) drinkt sinds een paar dagen ineens erg slecht aan de borst!
    Als ik geluk heb drinkt hij 1 kant, de andere borst wil hij dan niet. Maar meestal wil hij helemaal niet. Hij zet zich af tegen mijn borst en begint te huilen. Ik probeer hierna te kolven maar ook dit gaat niet super. 50cc per keer ongeveer!

wie heeft er tips wat ik het beste kan doen!

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als eerste niet teveel stressen. Hoewel ik het wel herken.. mijn kleintje heeft hetzelfde. Ik denk dat er een tandje op doorbreken staat bij haar! Misschien bij jou ook het geval? Ik probeer haar zo vaak ze wil aan te leggen en wil ze niet dan kolf ik (zodat in elk geval de productie goed blijft tot ze weer goed wil drinken).

Krijg je wel een tsr met kolven?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Google eens op zuigelingenstaking. Komt vaak voor ond 9 maanden.

4. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Bedankt! een tandje zou wel kunnen, hij slaapt ook minder goed. Ik probeer met er niet druk om te maken maar dat doe je toch automatisch.

Voor het kolven gebruik ik syntocinon anders krijg ik er geen druppel uit. Moet ik het afgekolfde dan geven met een fles?

ik ga eens googlen op zuigelingenstaking

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik afkolf doe ik in de vriezer voor de voorraad. Ze drinkt namelijk niet alleen slecht bij mij, maar ook uit de fles... Overigens lijkt het hier na bijna een week weer beter te gaan, hoop dat dat voor jullie ook geldt!

6. quest

quest Lid

19 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    groningen
    liefst geen fles aanbieden, fles is makkelijker dan drinken aan de borst,
    als je dan toch evt een fles geeft omdat hij niet drinkt, laat hem dan zoeken zoals hij aan de borst ook doet.
    Zorg voor een fles waar hij ook echt moeite voor moet doen om de melk eruit te krijgen.

Vanaf een maand of 9 raakt een baby makkelijk afgeleid en is erg geïnteresseerd in wat er allemaal om hem heen gebeurt. Eigenlijk zijn ze zo nieuwsgierig naar hun omgeving dat ze zogezegd geen tijd hebben voor de borst. Veel baby’s van deze leeftijd vinden het gewoon interessanter van alles te leren over de wereld dan zich de hele dag met eten bezig te houden. Dezelfde baby’s gaan er vaak toe over ’s nachts meer te drinken om hun gebrek aan belangstelling voor de borst overdag te compenseren. Als hij doorslaapt maak hem dan evt wakker voor een voeding, slapend voed je hem dan, waarschijnlijk zal hij dan automatisch gaan drinken. Zorg voor een rustige omgeving.

Bied hem de borst aan, wil hij de borst dan is dat prima, wil hij niet ga het dan niet forceren.
    Hou in de gaten of hij genoeg vocht binnen krijgt, dit zie je als hij 4 goede plasluiers per dag heeft, als je de luier op de grond laat vallen, moet je een goed PLOF! geluid horen.
    Geef hem anders wat afgekolfde melk bij of wat flesvoeding.
    Als je hem bijvoeding geeft, blijf dit dan ook gewoon aanbieden na de borstvoeding.

Succes.

Deel Deze Pagina