Ik ben benieuwd hoe lang andere baby's over een voeding doen. Ik lees wel op verschillende sites dat het kan varieren van 10 minuten tot een half uur. Onze kleine meid is nu 11 dagen oud en drinkt momenteel steeds ongeveer 10 minuten per voeding (meestal 1 borst). Die 10 minuten hoor je haar echt klokken. Als ik kolf dan haal ik in dezelfde tijd zo 50-80 cc uit 1 borst. Maar een paar dagen geleden deed ze langer over een voeding, vaak zo'n 20 minuten. Kan het zijn dat ik nu meer melk produceer dat ze daardoor eerder vol zit en dus na 10 minuten al genoeg heeft? Vanmiddag heeft ze na 3 uurtjes slapen 10 minuten gedronken en is daarna vrijwel meteen weer in een diepe slaap gevallen.
hier werd ons in het begin gezegd max. 20 min per borst en vallen ze in slaap wakker tikken... hier was het bij de 2e dat ze na 10 min drinken aan 1 borst echt klaar was maar nu is dat inmiddels 40 min (2 borsten) geworden en vandaag wil ze alleen maar lurken dus ze is al heel de dag druk bezig
mooie van bv is dat ze zelf de hoeveelheid regelen,...dus sochtends "tanken" ze zich vol, en bijv voeidng erna wat minder...en dan smiddags weer wat meer.. in elk geval niet - zoals flesvoeding- altijd een standaard hoeveelheid per x... Mijn zoontje is 18 dgn nu en drinkt ook vrij rap( ook iets van 10min aan borst 1 ofzo, maar soms ook 15 min), wat ik wel nog doe, om hem ehct goed te latem drinken is na 1 borst te verschonen, zodat ie ook nog even een 2e borst erna drinkt, al is het maar 3of 5 minuutjes...
mijn beide jongens dronken maar heel kort, een minuut of 7, max 10 (per borst), maar daar deden ze het wel prima op, dus ik denk dat ze erg effectief dronken (en ik had echt een melkbom zodra ze begonnen...)
Dat is echt per kind afhankelijk. Mijn zoon dronk lamgzaam (net als ik vroeger) en kon wel een half uur tot 3 kwartier lekker drinken Tussendoor een verschoning Na een maand of 9 dronk hij ineens veel sneller en meestal na 10 minuten klaar
Mijn dochtertje dronk altijd heel snel, zo'n 3 tot 5 minuten per kant maximaal. Ze groeide als kool. Sommige kindjes drinken sneller dan anderen, dat is prima, zolang ze goede plasluiers heeft en voldoende aankomt is er niets aan de hand.
Zeker 3 kwartier het eerste jaar! Met verschonen en rechtop houden zat ik zo een uur en dan na een uur weer haha! Hij drinkt nu nog steeds 20 min. per keer.
In het begin moesten we onze zoon ook echt wakker houden tijdens het drinken maar na een paar weken bleef hij zelf wakker en dronk hij ongeveer 2x 20 minuten. Nu is het sinds een paar weken korter aan het worden. Wel nog steeds 2 borsten, maar nu denk ik 10-15 minuten per borst. Ik merk trouwens wel dat mijn zoontje regelt door extra lang te drinken.. dus ik heb dagen gehad dat hij rustig 2x 30 minuten aan de borst lag
Een kindje dat zo jong is zou ik na die 10 minuten een schone luier geven, laten boeren en opnieuw aanleggen. Op zich hier hebben wel alles meegemaakt, van voedingen die met alles erbij bijna een uur duurden tot 5 minuten bijtankvoedingen.
Hier in de kraamweek 10 min. en dan was ze knockout. 2e borst wilde ze niet. Daarna een half uur per borst dus een uur in totaal. Na een tijdje werd dat steeds wat korter. Na een maand of 3 een half uur ofzo? Rond 6 maanden 15 minuten? Met 9 maanden 2 minuten ofzo, gunde ze zich geen tijd voor. Rond 11-12 maand weer richting de 10 minuten.
Wel grappig om te lezen dat het zo verschillend kan zijn. En het stemt mij ook wat geruster dat er meer baby's zijn die maar kort drinken. Hier wisselt het dus nogal, gister ineens weer 20 minuten en vannacht ook nog een keer. Daar tussenin een klein beurtje van 10 minuten en vanmorgen heeft ze weer wat aangerommeld tussen kwart over 6 en half 10, steeds korte slokjes en minuutjes. Maar nu ligt ze weer heerlijk te slapen. De poep en plas gaat echt als een tierelier! Vanmorgen weer een heeeele dikke poepluier verschoond, echt van die dunne derrie Omdat ik per voeding maar 1 borst geef komt het nu wel vaak voor dat ze uit de ene borst veel langer drinkt dan uit de andere, net alsof ze om en om lang en kort drinkt. Heeft dat gevolgen voor de productie? Of wordt de productie in beide borsten gelijkmatig gestimuleerd?
Volgens mij werken je borsten afzonderlijk van elkaar en kan het dus wel degelijk de productie beïnvloeden. Maar het kan ook zijn dat ze uit de borst waarbij ze kort drinkt juist effectiever drinkt en dus in korte tijd net zoveel binnenkrijgt. Ik heb trouwens van een lk ooit begrepen dat veel vrouwen tussen de borsten verschil in productie hebben. Zelf merk ik het ook als ik kolf. Ze noemde de "slecht" producerende borst de stieftiet
De eerste 3 maand zat ik rustig een uur te voeden. Wel met verschonen tussendoor en meneer dronk aan beide kanten. Na de drie maand werd het steeds minder en nu ben ik met 15 min klaar en hij drinkt dan aan beide kanten... Moet zeggen dat ik daar wel blij mee ben.
Afgelopen woensdag zijn ze van het cb langs geweest en ze was keurig gegroeid! 180 gram meer dan de vrijdag ervoor Blijkbaar krijgt ze dus toch genoeg!
Hier een snelle drinker.. Hij is nu net 5 weken en (sinds een week of 2) drinkt de eerste borst leeg in krap aan 10 minuten. 2e borst wil hij soms wel, soms niet. Verschonen doe ik altijd na de 1e borst. Hij groeit goed.. in 4 weken tijd 1200 gram!
Mijn dochtertje was altijd een uur bezig met drinken, zoonlief is in max 20 minuten klaar. Hij is ook een stuk groter en beresterk dus ik denk dat hij krachtiger drinkt. Lekker hoor, ik hou gewoon tijd over!
Hier een paar minuten per borst. Is ook altijd al zo geweest. Ik ben daar wel eens onzeker over geweest maar was volgens de lactatiekundige niet nodig. Sommige kindjes drinken snel en krachtig zei ze. Dus dan zal het wel goed zijn.