Baby 2 weken komt niet aan

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by samantha111, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samantha111

Feb 27, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby woog bij de geboorte 3840. De bevalling was thuis.
    Op dag 6 was hij terug op geboortegewicht. Op dag 8 woog hij 3950.
    Op dag 9 woog jij 3940.
    Vandaag is hij 13 dagen en heb ik hem weer gewogen, nog steeds 3940!!
    Hij drinkt elke 2-3 uur, mijn borsten voelen wel heel leeg steeds. Ik voel het toeschietreflex wel. Hij drinkt alleen niet lang (5 min per borst) en verslikt zich steeds.
    Ik voel het wel dat mijn borsten voller lopen in de tijd dat hij niet drinkt. Ook lek ik best wat melk.

Hij is wel alert en vaak wakker maar best tevreden. Lijkt niet echt vaak om drinken te vragen, maar ik leg hem maar gewoon aan.
    Wel heeft hij al last van kraampjes.

Waarom komt hij niet aan?

Er is in de kramwerk wel wat ergs gebeurd in de familie, kan dat effect hebben op mijn hoeveelheid melk ofzo?

2. samantha111

Feb 27, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, hij heeft ong. 7 tot 10 volle plasluiers per dag...

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Met hoeveel weken is je kindje geboren?

Door stress (gebeurtenis in familie) kan met name het toeschietreflex uitblijven. Je schrijft dat dat geen probleem is.

Ik zou kijken naar aanleggen: hoe gaat dit, waarom drinkt het niet door. Hoe vind je dat je kindje aan de borst gaat: gretig, of afwachtend. Hoe vaak slikt het voor een pauze. Laat het zelf los of valt je kindje in slaap aan de borst.
    Komt je kindje ook voor een nachtvoeding?

Je kindje heeft laten zien dat het kan groeien, dus dat is in orde. Even verder kijken kan je helpen. Bel een lactatiekundige die met je meekijkt wat er daadwerkelijk gebeurt en of je actie moet ondernemen. Kosten worden steeds meer vergoed door verzekeraar, afhankelijk van je polis. Heus, het is de investering waard!

Succes!
    Heidi

Share This Page