Hoi hoi Mijn zoon is nu een week oud en ik heb besloten om te stoppen met borstvoeding. Ik voel me er niet lekker bij. Ik ga dus afbouwen. Mijn zoon heeft echter nog niet echt een ritme. Het begint wel een beetje te komen, maar het kan nog erg verschillen wanneer hij komt. 's middags meestal om de 3 uur, maar 's ochtends en 's avonds kan hij rustig om de 1,5 uur komen. Ik heb in overleg met het consultatiebureau en de verloskundige besloten om de middagvoeding (ergens tussen 4 uur en 5 uur) weg te laten. * Mijn vraag is nu eigenlijk: blijf ik nu de rest van de dag op verzoek borst voeden? Want ik kan het kind toch niet 1,5 uur laten huilen om voeding? * En hoe werkt dat als straks de eerste regeldag komt? Ook gewoon voeden op verzoek en dan inmiddels 2 voedingen vervangen door kunstvoeding?Of moet ik echt om de drie uur gaan borstvoeden en 1 voeding dan vervangen door kunstvoeding? Wat wel even handig weten is dat ik geen kolf in huis heb. Ik hoor het graag van u Groetjes Conijn
Hoi, je zult al gauw merken dat wanneer je een flesje gaat geven, de borstvoeding sneller achteruit loopt en je kindje minder vaak wil drinken. Flesvoeding heeft een zwaardere vertering dan borstvoeding, wat een makkelijkere vertering heeft. Neem je dus 1 voeding en je zoontje blijft een tijdje weg en dat gaat goed voor je lijf (geen extreme stuwing) dan laat je weer een voeding vallen. Tussendoor kun je gewoon op verzoek voeden. Flesvoeding kun je ook op verzoek geven natuurlijk, de hoeveelheden gewoon aanpassen : ) Op onze website vind je een artikel over afbouwen, mss heb je daar nog wat aan. groetjes en post gerust nog eens, tis verwarrend he zo : ) Kirsten
Hoi Kirsten, bedankt voor je antwoord. Ik ben inmiddels helemaal overgestapt op flesvoeding afgelopen zaterdag. Ik kolf nu nog 1 keer per dag en dat is genoeg voor mijn borsten. Ik heb al helemaal geen stuwing meer in de ene borst en in de andere nog een beetje. Mijn kindje kwam echt om de 1 a 1,5 uur dus ik zag het afbouwen niet meer zitten. Ik heb een kolf geleend en nu gaat het wat beter met mijn mannetje. Hij is nog wel onrustig, maar dat gaan we met andere voeding en rust en regelmaat proberen te minderen. Ik ben dus helemaal klaar met de borstvoeding! Wat een opluchting!! Nogmaals bedankt! Liefs
He, goed joh, fijn dat je zo makkelijk gestopt bent, mocht je na een weekje toch stuwing krijgen= heel normaal. groetjes Kirsten