Hallo Rieneke, Ilse of Kirsten Ik geef bv via de fles en kolf af met de meleda symphonie. Nu zijn we erg tevreden over deze kolf maar 2000 euro vinden we een beetje veel geld voor een kolf Een alternatief zou de swing zijn maar heb gehoord dat de motor van deze kolf het niet aankan om 7x per dag te kolven. Ik vind het erg moeilijk om te beslissen welke kolf we moeten kopen het is tenslotte een aardig bedrag. Kunt u mij hierin een advies geven? Of ervaringen vannuit het werk. Ik kolf dus zo een 7x per dag op dit moment 100cc (baby 1 week oud) Wil zeker 6 maanden blijven kolven en hoef geen dubbele pomp. Kolven gaat snel en vind toeschietreflex op pomp wel fijn. Nog 1 vraagje ik heb inmiddels als stuwing gehad maar nu merk ik dat ik een "knoop" in min linkerborst heb en wat harde plekken (beide). Ik heb cup e (denk ik) dus is het best moeilijk om weg te masseren probeer dit nu onder de douche maar weet niet of ik op de goede weg ben En nog een vraagje Ik ga binnenkort een paar goede bh's kopen waar moet ik op letten? Sorry voor de vele vragen maar weet soms nog niet helemaal wat ik met sommige situaties aanmoet. Lieve groet een kersverse ietwat onzekere mama
Hoi, ik maak ff kopjes anders raak ik de draad kwijt : ) Bh's Niet knellend, da's et belangrijkste, verder is het heel persoon. Bijvoorbeeld hoe het systeem opengaat e.d. Gewoon lekker veel uitproberen : ) Harde plekjes Vaak kolven en meemasseren, van te voen goed je borst warm maken om eventuele verstoppinkjes open te laten schieten (dat zijn het meestal nl) Heb je geen blaartje op je tepels, soms erg pijnlijk? Of een wit puntje? Kolf 200 euro, oeps das pittig ja. Kolven zijn ook zo'n persoonlijk verhaal. Sommige vrouwen lopen weg met een handkolf, anderen gruwen ervan. Pump-in Style misschien? Een goede kolf huren mss nog een optie, kost een paar euro per dag, dus ook wel 30 euro ofzo per maand : ( groetjes Kirsten
Hoi Kirsten Bedankt voor je reactie, we gaan wsl voor de medela swing kolf. voor bh's ga ik een keer shoppen is vrij moeilijk met een 110 e maar ook daar zal wel een bh voor te vinden zijn Ik zit met nog een probleempje Sinds gisteravond loopt mn melkproductie terug soms naar 50 of 60 cc per keer (was 100 cc met gemak, 5 minuten) vannavond was het 90 cc in totaal na masseren en een lange tijd. is dit nu een regeldag en zo ja hoe lang duurt het? Ik heb geen harde plekken ofzo. Bart is morgen twee weken oud en met een keizersnede geboren. Ik kolf af en toe een keer extra, drink veel water en masseer mn borsten tussen het kolven door. Ik wil zo graag blijven kolven maar er is al zoveel anders gelopen dan ik had gewild dat ik soms bang ben dat het af loopt. Ik weet dat dat niet help voor de toeschiet. als ik te weinig cc heb voor een voeding mag ik het dan aanvullen met kunstvoeding? alvast bedankt voor het antwoorden, groetjes mini me
Hoi, hoe is het inmiddels, beetje laat met reageren, dus eerst maar even kijken hoe je er nu bijzit? groetjes Kirsten
Hallo kirsten, Met flink wat doorzettingsvermogen extra kolven en maseren van de borsten. heb ik de regeldagen overleefd Ik zit nu weer op een normale productie, alleen gaat het minder snel dan voorheen. Ben nu ook een voorraadje in de vriezer aan het aanleggen just for sure Nu is mij geadviseerd om beidde borsten elke keer leeg te kolven om harde plekken en borstonsteking te voorkomen. Heb een grote cupmaat (E). Kolf s'morgens 130/140 cc de rest van de dag ongeveer 110 soms wat meer soms wat minder. Dit gaat goed.Ben ik nu op de juiste weg? Van wat er overblijft maak ik een voorraadje of geef s'nachts een keer de fles en sla dan een kolfbeurt over. is dit verstandig of loopt de productie dan ook weer terug? Het blijft uitzoeken wat de beste manier voor mij en bart is. en telkens veranderd de situatie weer. Probeer hier zo flexibel mogelijk mee om te gaan.
Hoi hoi, harstikke goed toch! Wat je kolft is hartsikke normaal/ veel zelfs en de meeste vrouwen hebben in de ochtend meeste opbrengst en de loop van de dag minder, maar hoe leger je borst is en raakt hoe vetter de melk, dus kolf je minder is de melk mogelijk toch vetter en verzadigender voor je kindje. Veel melk zegt soms niet zo veel : ) Of je wilt overslaan of niet is aan jou, afweging maken, vermoeidheid tegenover ergens anders op de dag mss extra kolven of je daar zin in hebt. Je doet het echt goed, vertrouwen daar zit het em in, want de melk is er echt! groetjes Kirsten
Dank je wel voor je lieve reactie, dat geeft de burger weer moed groetjes mini me P.s In de nacht sla ik de kolf dus wel eens over en dan heb ik smorgens dikke kabels over mn borst lopen. Even maseren en kolven en ze zijn weer weg maar verbaas me soms over mn eigen lichaam hihihi
Ben ik nog 1x. Vanmiddag lag Bart te huilen na zijn slaapje hij had krampjes. Heb m bij me genomen en hij maakte hapbewegingen. Toen dacht ik ach weet je ik probeer het gewoon nog een keer. En wat denk je Bart heeft beidde borsten leeggedronken Ik heb nagekolfd en er kwam niets meer uit. Hier dus een supertrotse en superverliefde mama Vanavond probeer ik het gewoon weer lukt het niet krijgt hij de fles lukt het wel is het superdesuper. (wilde je dit toch niet onthouden)
Inmiddels is Bart al 7 keer aan de borst geweest en 2x een flesje. Het is wel een aanslag op mn tepels moet ik zeggen. Ze zijn erg gevoelig maar als hij eenmaal aanlegt voel ik het niet. Het zal ook wel moeten wennen denk ik. Hij drinkt zo een 15 minuten per borst soms wat langer, al drinkt hij dan aan het eind niet actief. S'morgens na de borst kolf ik 1x mn borsten goed leeg. verder per dag doe ik dit niet. En ik kolf natuurlijk als hij een flesje krijgt. Het is weer helemaal opnieuw uitzoeken hoe het werkt. (dus wsl krijg je nog wel eens een post met vragen hahaha) PPff Bart houd me goed bezig zo Ik ga er gewoon voor en als het niet meer lukt om wat voor reden dan ook kan ik altijd terug naar de kolf. Zo leg ik er voor mezelf geen druk op.
Helemaal goed joh! Ja, je tepels mogen best een paar dagen gevoelig zijn, maar echt pijn mag het niet doen, meestal gaat het aanleggen dan niet helemaal vlekkeloos. Kan iets kleins zijn, zoals dat hij niet helemaal tegen je aan ligt en aan je borst gaat hangen bijv, krijg je pijn van naarmate de voeding vordert bijvoorbeeld. Ben heel blij voor jullie dat het zo gaat. groetjes Kirsten