kolven/ om de 3 uur aanhouden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Karel1978, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi!

Nog even een vraag over het kolven.

Het gaat nu heel goed. Heb een week lang iets vaker gekolfd om de productie omhoog te krijgen en ik zit nu elke kolfbeurt op gem. 180/ 190
    Volgens het ziekenhuis was dit voldoende.

Nu is mijn vraag of het echt nodig is om om de 3 uur te kolven. Ik begin meestal rond 7:00 uur, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00, 22:00. Maar tussen 22:00 en de volgende dag 07:00 zit een (te) lange tijd. Soms kolf ik dan een keertje extra rond 24:00 uur, mar als ik dit zo moet volhouden red ik dat niet qua slaap gebrek :(
    Vanmorgen heb ik gewoon doorgeslapen vanaf een uur of 23:00 maar toen was de productie uit 1 borst beduidend minder. Ik denk dan dat ik te lang gewacht heb met kolven.

Kan ik nou overdag misschien om de 4 uur uur kolven, zodat ik 's avonds wat beter uitkom? Of moet ik het toch zo aanhouden om ervoor te zorgen dat mijn productie niet afneemt...

Bedankt!

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

zow he, kolfnatuurtalent : )

Ja, het breekt op he dat kolven, maar je doet het hartsikke goed joh! Je bent nu voorwerk aan het doen voor als ze straks thuis zijn.
    Naar iedere 4 uur gaan is wel erg lang. Iedere drie uur is mooi. Je moet het zo zien: een eenling drinkt al iedere drie uur 2 borsten (niet altijd) en zal gemiddeld 800 ml drinken vanaf maand 1, dus jij zal straks je kindjes aan de borst krijgen en het dubbele gaan produceren : ) Je bent nu dus hard bezig, maar met een goed doel!

groetjes Kirsten

leuke foto met de babies trouwens!

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Dank je wel :) Het zijn ook 2 schatjes ;)

Ik hou het dan voorlopig zo aan. Want ik wil niet dat het ineens slechter zou gaan...

Bedankt voor de info!

4. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    ok, succes he!

Deel Deze Pagina