Ik geef mijn kind nu al ruim 5 maanden borstvoeding en ben van plan om dit tot 6 maanden vol te houden. Hierna vind ik het wel goed. Ik werk 32 uur en het gehannes met de kolf kost mij veel energie. Hij krijgt momenteel 4 voedingen. Om 6 uur, tussen 10 - 11, tussen 15 - 16 en om 19 uur. Hiernaast kolfde ik altijd rond 22.00 omdat ik anders niet genoeg voor mijn flesjes had en omdat ik 's nachts niet lekker kan slapen door de stuwing. Nu heb ik begrepen dat je borstvoeding langzaam moet afbouwen. Ik kan mij voorstellen dat de eerste voeding die er af valt, de laatste voeding is. Hoe gaat het dan verder. De andere voedingen nog blijven geven en steeds eentje er tussenuit laten vallen. En de voedingen die ik dan nog wel geef, ook gewoon blijven kolven op mijn werk. En dan ter vervanging van de borstvoeding die ik heb laten vallen, flesvoedinge geven? Kortom ik dacht binnen een paar dagen te kunnen stoppen, maar ik denk nu eerder aan een maand. Nog tips? Groetjes Jalou
Beste Jalou, Mijn advies: juist eerst de voeding van 10 uur weglaten, als dit goed gaat evt eens proberen die van 22.00 uur dan die van 15.00 uur en dan die van 1900 als laatste de ochtend. Alles op gevoel: normaal zou ik zeggen iedere 2-3 dgn nieuwe voeding weglaten maar soms kan dit echt veel langer duren (echt wachten tot je geen stuwing mee voelt voor je weer een voeding weglaat.