Ik heb een vraag over mijn zoontje zijn flesvoeding. Na de borstvoeding ben ik Nutrilon standaard gaan geven. Op zich ging dit goed, maar hij gaf steeds meer terug. Op aanraden van het consultatiebureau ben ik er Nutriton doorheen gaan doen. Hij dronk meestal zijn fles wel leeg. Echter na zo'n 1,5 a 2 weken kreeg hij last van verstoppingen ook als ik maar 1 schepje op 150 ml toevoegde. Toen gestopt met Nutriton en op aanraden van het consultatiebureau overgestapt om Nutrilon Omneo met weer toevoeging van Nutriton (weer 1 schepje op 150 ml). Echter weer na 1,5 week last van verstopping dus weer gestopt met Nutriton. Hij drinkt alleen nu nog maar heel weinig, ondanks dat hij niet veel meer terug geeft, en huilt veel meer (en dan heeft hij geen honger) en slaapt niet zo lang meer. Ook heeft hij sinds gisterochtend pas 1 poepluier gehad en normaal heeft hij er 2 per dag. Wat moet ik nu doen? Overstappen op weer een andere voeding en welke dan?
Hallo, De ontlasting van een kindje kan verschillen van 3 keer per dag tot een keer per twee weken. Dit is niet erg zolang je zoontje er maar geen last van heeft. Als je kindje blijft persen, zijn gezicht loopt rood aan, zonder dat er (of met veel moeite) ontlasting komt kan er spraken zijn van verstopping. Je kunt eens proberen om de Comfort van Friso te gebruiken. Deze heeft een ruwe vezel en de Nutrilon Omneo heeft een bewerkte vezel. Misschien kan jou kindje hier beter tegen. Groetjes Sanne
En zit er in Friso Comfort geen Johannes broodpitmeel? Mag hij dit hebben met 10 weken? Ik zie namelijk op de website van Friso geen voeding voor baby's jonger dan 6 maanden? Of kijk ik verkeerd....
Hai, In de comfort flesvoeding zit inderdaad johannesbroodpitmeel, dit is een andere variant dan de losse variant. Deze voeding is speciaal tegen krampjes, spugen en werkt ook heel goed tegen een moeizame ontlasting. De comfort 1 is prima geschikt voor kindjes van 0 tot 6 maanden. Mocht je beslissen om over te gaan op een andere voeding, is het verstandig om altijd de voedingen tijdelijk eventjes te mengen met elkaar. Dit voor een geleidelijke overgang en voorkomt krampjes. De reden dat je geen informatie kunt vinden over de nummer 1 flesvoedingen, is dat dit gezien wordt als reclame en dat is wettelijk verboden voor flesvoeding van 0-6 maanden (nummer 1). Succes, groetjes Laura
Toch nog 1 vraagje. Wat is het verschil tussen dit jbpm en de losse variant? Het blijft toch hetzelfde product? Ik ben namelijk bang dat hij dan weer verstopt raakt hiervan.
Hoi Sanne, Het is allebei johannesbroodpitmeel, maar het ene is instant poeder en het andere is een onbewerkte vezel. Het kan soms zo zijn dat je kindje op het ene anders reageert dan op het andere. Dat blijft wel een kwestie van proberen. Mocht je overstappen op Friso Comfort, let dan goed op de bereidingswijze. Deze is anders dan je gewend bent en heel belangrijk voor de werking van de voeding. Groetjes Linda