Bijten

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Lindangel, Jul 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Mijn zoontje van ruim elf maanden heeft in het verleden wel vaker gebeten, maar de afgelopen dagen is het echt verschrikkelijk, en bijt hij ook door, tot bloedens aan toe.

Ik denk dat ik wel een vermoeden heb waardoor het komt. Ik heb namelijk al anderhalve week de griep, waardoor mijn productie achteruitloopt. Ik heb soms het idee dat hij bijt, omdat er niks uitkomt. Maar het is soms ook zo dat ik denk, er komt zo weinig uit, laat ik hem vaker aanleggen om de productie op te krikken, en dan bijt hij ook. Dan heeft hij misschien toch geen honger...?

Hij drinkt overigens s ochtends, en dan rond de lunch, s middags en voor het slapen gaan.

Als hij bijt, haal ik hem er meteen af en word ik boos. Soms gaat ie dan huilen. Dat vind ik wel lastig, want dan denk ik dat hij toch honger heeft. Maar als ik hem dan weer aanleg, is het hetzelfde liedje.

Hebben jullie de gouden tip? Ik weet het echt niet meer nu. Ik sta op het punt om te stoppen :(. Aanleggen wordt nu gewoon eng...

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Vervelend voor je dat hij bijt.

Maar je doet het hartstikke goed!

Als hij bijt van de borst halen en duidelijk zeggen dat hij niet mag bijten. Hier moet je consequent in blijven en blijven doen.

Tips om je productie te behouden/op te hogen:

· Wissel je borsten per voeding af, als je 1 borst per keer aanbied.
    · Masseer je borst(en) met lichte druk tijdens het voeden richting de tepel.
    · Je kan ook je borsten onder de douche even masseren ( 1 minuutje is al voldoende) zodat er wat melk uit gaat. Dit stimuleert je borsten om weer melk aan te maken.
    · Fenegriek en gezegende distel kapsules kunnen je helpen om de productie te handhaven of op te hogen. Hebben deze na 3 dagen geen resultaat, dan helpen ze jou helaas niet.
    · Kruidenthee van Medela Kan je productie ook handhaven of verhogen.
    Met kolven:
    · Kolf in de ochtend (Evt. na de voeding)
    · Tijdens het kolven kan je ook licht masseren met een warme doek.

Succes.

Groetjes Saskia

Share This Page