Onrustig na de borst..

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sanjor, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zit een beetje met het volgende:

Lucas krijgt borstvoeding. Vanaf het begin heb ik eerst de ene borst aangeboden, verschoond en dan de tweede borst aangeboden.
    Na elke voeding is hij erg onrustig. En het wordt met de dag erger lijkt wel. Je hoort z'n darmen heel hard rommelen en je hoort en ziet hem persen. Hij is pas rustig als hij heeft gepoept (wat je ook erg hard hoort)
    Vaak duurt dit 1,5 uur voordat hij slaapt.

Wat me ook opvalt is dat hij begint te kokhalzen. Vaak voeding omhoog komt wat hij weer doorslikt.

Na elke voeding houden we hem rechtop. En niet altijd komt er een boertje.

Omdat hij zo onrustig is na de voeding (na 1 borst valt hij wel in slaap) wil ik hem eerst verschonen en dan de borst aanbieden. Want de tweede borst is hij super onrustig en drinkt hij voor mijn gevoel amper. Hij wordt vaak heel boos op de tweede borst. Zal dit werken om hem rustig weg te kunnen leggen?

Voor de duidelijkheid; hij huilt amper en kreunt alleen maar...

Hoop dat jullie tips hebben zodat ik een rustig ventje krijg die tevreden is na de borst.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je kunt het altijd uitproberen natuurlijk! Vanaf de kraamtijd wordt vaak tussen door verschoond. Veel kindjes hebben dit momentje ook even nodig om weer bij te komen en de tweede kant te kunnen drinken. Je kunt het dus gewoon even uitproberen.

Kan het zijn dat je wat ruim in je melkproductie zit? Evt. kun je hem wanneer hij wel een 2e borst wil drinken (of blijkt dat hij snel weer om een voeding komt) de 1e borst als 2e borst aanbieden. Bij de volgende voeding wissel je dan van kant. Even aankijken en uitproberen. Let wel op voor stuwing: indien nodig enkel spanning er af.

Ook leuk misschien om te zien of er iets van borstvoedingscafe of mamacafe in je buurt is? Of koffieochtend van vrijwillige borstvoedingsorganisaties. zo hoor je ervaringen en tips van anderen!

Deel Deze Pagina