stuwing 8,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kleinmonster, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hallo

mijn zoontje is 8,5 maand oud en drinkt tussen de 4 en 7 keer per dag bij mij. Nou merkt ik dat ik vaak rechts stuwing heb hij wordt heel hard, ik kolf als dat gebeurt af maar heb dit inmiddels een week en het wordt er nog niet beter op. zijn er nog andere dingen die ik kan proberen.

alvast bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi, wat vervelend. Is het met name in de ochtend, avond, middag? Kun je er een patroon in ontdekken? Is het op dagen dat je van huis bent, boodschappen doet, in de auto zit... Probeer te ontdekken of je de plek van de stuwing kunt combineren met iets wat zou kunnen leiden tot blokkade of verminderde doorstroom.

Heb je het gevoel dat er een verstopping meespeelt? Dat de borst minder leeg gedronken wordt? Evt. die borst eerst aanbieden?
    Wanneer je ook een verstopping voelt (soort van bultje of erwtje voel je dan) dan zou je warmte kunnen toepassen voor het voeden, evt. gecombineerd met trilling: bijvoorbeeld het handvat van een elektrische tandenborstel die je tegen die plek houdt. Door het trillen komt het soms los.

Verder gewoon opletten: bij teveel druk inderdaad spanning er af en zien of je lichaam het weer oppakt.

Groetjes en succes

Deel Deze Pagina