borstvoeding afbouwen.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sterrentje, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    omdat mijn melkproductie hard terugloopt vanwege veel stres, weinig slaap en veel piekeren ben ik aan het overstappen op flesvoeding.
    ik heb vijf van de zes voedingen van mijn baby al overgedaan en nu moet ik binnenkort de laatste voeding overdoen... ik heb tot nu toe steeds een voeding laten vallen en vervangen door flesvoeding, dan een paar dagen tot een week wachten en weer een voeding laten vallen.
    alleen ik vraag me af of ik bij de laatste voeding overzetten iets speciaals moet doen? moet ik die nog langzamer overzetten of kan ik die ook gewoon laten vallen? en wat gebeurd er dan met de melk die nog in mijn borsten zit?

2. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Je hoeft niks speciaals te doen. Gewoon de laatste voeding vervangen voor de fles. De melk wat nog in je borsten zit verdwijnt vanzelf

3. kimmy84

kimmy84 Lid

8 mrt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zo afgebouwd en de laatste zorgde in 1 borst na een dag voor stuwing en pijnlijke plekken. Heb mijn zoontje toen nog even laten drinken s morgens, 5 minuutjes en daarna nergens last meer van!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niemand zegt dat je die laatste voeding moet stoppen hoor! Probeer die laatste voeding zo lang mogelijk te blijven geven. Leg gewoon tussendoor overdag aan om te troosten. Je borsten maken nu afbouwmelk, en de concentratie aan beschermende stoffen en antistoffen is veel hoger dan in gewone moedermelk. Dat is heel belangrijk voor je kind.
    Als je productie tegenvalt is het echt niet nodig om drastisch helemaal te stoppen met zelf voeden. Je kunt je tekort gewoon aanvullen met flessen.

Deel Deze Pagina