Borstvoeding afbouwen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zora, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn zoontje wordt 29 april 1 jaar en eigenlijk wil ik de borstvoeding gaan afbouwen. Vooral omdat hij nooit afgekolfde melk uit een flesje of beker heeft gedronken wil ik gaan stoppen om een beetje meer vrijheid te hebben.

Sinds een week of drie drinkt hij een paar slokjes water/sojamelk of diksap uit een beker met zachte tuit. Maar ik merk dat hij dat nog heel moeilijk vind want hij verslikt zich regelmatig. Echt veel vocht krijgt hij hierdoor nog niet binnen.

Hij krijgt s ochtends, tussen de middag, eind vd middag, voor het naar bed gaan en rond een uur of 22.00 uur nog bv. Soms ook nog weleens na zijn fruithap om 10.00 uur.

Laatst hebben we een flesje opvolgmelk met een beetje bambix geprobeerd dat dronk hij op maar hij wilde niet slapen zonder nog even aan de borst geweest te zijn.

Enerzijds vind ik het moeilijk om te stoppen, anderzijds vind ik het zo echt mooi geweest. Mijn dochter heeft 4,5 maand bv gehad dus ben best trots het zo lang volgehouden te hebben.

Wie o wie heeft tips!!?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Eerst oefenen met een beker,zodat je zeker weet dat hij daar goed genoeg uit kan drinken.
    Dat lijkt me wel nodig voordat je gaat afbouwen. En als dat lekker gaat, steeds een voeding laten vallen.

Als je het moeilijk vind om te stoppen, je kan natuurlijk ook de ochtend en avond voeding laten staan.
    Met 1 jaar zal je productie dat waarschijnlijk wel trekken hoor!
    Overdag uit een beker, de dag beginnen en afsluiten met de borst :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon rustigaan laten wennen aan een andere manier van drinken. Neem er de tijd voor en ga je niet blindstaren op een datum.

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Doorgaan met oefenen met drinken uit een beker.
    Wat ik heb gedaan is de voedingen overdag afbouwen rond het eerste jaar. De ochtend- en de avondvoeding liet ik bestaan tot het voor mij ook goed was. Bij mijn oudste dochter was dat na 14 maanden, bij mijn jongste dochter na 16 maanden. En bij mijn zoontje mag ik het gaan ervaren.

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bedankt dames!

Eigenlijk weet ik het ook wel maar het is fijn om bevestiging en ervaringen van andere dames te horen.

Ik ga inderdaad eerst maar eens naar 4 voedingen en oefenen met de beker en de laatste voeding om de paar weken wat vervroegen. Vervolgens naar ochtend en avond voeding en dan maar kijken of ik daar al afscheid van wil/kan nemen.

Nooit gedacht dat ik er zo sentimenteel over kon zijn maar ik vind het nog heerlijk intieme momentjes.

Ik ga ook meer eens even google-en hoeveel vocht/melk een 1 jarige nodig heeft. Kan het me helemaal niet meer herinneren van mijn dochter.

6. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Met 1 jaar stopte ik bij mijn oudste zoon met de voedingen overdag, zodat ik ook wat meer vrijheid had.
    Hij kreeg alleen nog 's ochtends en 's avonds bv. We genoten allebei nog erg van die momentjes!

Deel Deze Pagina