werken, live voeden en bv op verzoek..

Discussion in 'Borstvoeding' started by cupcakes, Apr 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik ga over 1,5 week weer aan het werk. Ik ga mijn zoontje dan zelf voeden bij het kinderdagverblijf, dit is 2 straten achter mijn werk.

Ik vind het alleen lastig wanneer ik hem moet gaan voeden. Op mn werk vinden ze het ook wel prettig om te weten hoe laat ik weg moet (ik zal ook achter de receptie werken en moet daarvoor overgenomen worden).

Ik probeer nu mn zoontje in een schema te krijgen maar dat lukt tot nu toe niet supergoed. Voed liever op verzoek, maar dan weet ik helemaal niet hoe laat ik moet gaan.

Heeft iemand hier ook live gevoed? Hoe heb je dat aangepakt? En heb je nog tips voor me?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Noteer vanaf nu op welke tijden je kind drinkt als je de dag op een vast moment begint, dan kun je een beetje plannen.

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    In mijn ervaring glijden ze ook een beetje een schema in als dat op een kdv duidelijk aanwezig is. Mijn oudste kwam binnen 2 weken aardig regelmatig op het kdv, gewoon omdat hij het ritme van de rest meepikte. Je zou eens kunnen overleggen op het kdv wat hun ervaringen daarin zijn.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb dinsdag een afspraak bij het kdv, zal er inderdaad naar vragen.

Ik heb m'n 2e zoontje ook gevoed bij het kdv, alleen dat was maar 1 dag per week, nu ga ik 2 dagen per week. Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat toen deed.

Ik wil natuurlijk niet dat ik straks bij een hysterisch huilend kind aankom.

Denk dat ik straks elke dag mn wekker om half 7 mag zetten zodat ik mezelf kan klaarmaken en daarna Jos kan voeden. Nadeel is dat hij 's nachts nog voor een voeding komt, alleen is dit meestal al richting de ochtend rond half 5 a 5 uur. Hij drinkt nog vrij lang, meestal wel 45 min tot een uur, dus tegen de tijd dat ik dan weer slaap mag ik er weer uit :(

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom laat je hem dan niet om 5 uur lekker bij je liggen, en extra lang drinken, zodat je leeggedronken kunt opstaan?

6. me87

me87 Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    1,361
    1
    38
    Ik voed ook op het kinderdagverblijf omdat mijn dochter uit de fles weigerd te drinken. In het begin ging ik als ze belde dat ze honger had maar dat werkte niet. Ik zat constant te wachten op telefoon rond de tijd dat ik dacht dat ze zou komen. Ik durfde niet aan nieuwe taak te beginnen dan. Maar soms duurde het nog een uur voordat ik werd gebeld. Ik heb totaal geen schema omdat ik onregelmatige werktijden heb dus doe het altijd zo.

Uur voordat ik ga werken voed ik thuis. Ongeacht of ze een uur ervoor nog heeft gedronken. Wat niet heel vaak voorkomt maar toch. Dan breng ik haar weg en ga ik werken. Vanaf het tijdstip dat ze de laatste keer heeft gedronken tel ik 3-4 uur op en zeg dus dat ik rond die tijd kom. Meestal in een dagdienst is dat dus rond 10 uur/ half 11. Daar probeer ik dan zelf met mijn werkzaamheden rekening mee te houden en op het kinderdagverblijf houden ze er rekening mee dat ze dan niet slaapt. De ene keer ligt ze lekker te spelen, andere keer zit ze bij leidster op schoot omdat ze honger heeft en er zijn ook keren dat ze hard ligt te huilen. Honger en even geen tijd van de leidsters. Tja het moet maar zo. In de middag doe ik weer hetzelfde.
    Ik spreek wel altijd af dat als het eerder niet gaat omdat ze al honger heeft dat ze dan bellen en probeer ik te komen maar meestal lukt het gewoon op de tijden die ik afspreek. En thuis voed ik gewoon op verzoek.

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Liggend voeden lukt me niet goed en wil ik ook niet ivm veiligheid. Daarbij drinkt hij meestal niet heel enthousiast omdat hij nog half slaapt (laten liggen werkt niet)

Maar heb bedacht dat ik hem 's avonds niet meer om 11 uur ga wakker maken voor een voeding, hij slaapt dan meestal erg vast. Dan kan ik op tijd naar bed en komt hij misschien wat eerder in de nacht (liever 2 of 3 uur dan 5 uur). En dan hoop ik dat hij dan tot een uur of zeven slaapt.

8. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

Jan 22, 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen ik weer begon met werken vond ik dat ook een prettigere tijd gek genoeg. Liever om 3:00 en dan rond 6:30.
    Hoe vaak voed je hem nu?
    Wij hadden vrij snel het ritme 7:00, 10:30, 14:00, 17:30 overdag.
    Ik heb nooit om 23:00 wakker gemaakt. Wat is de reden dat je dat doet?

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Afgelopen 2 dagen is het eigenlijk best goed gegaan met het ritme! Ik heb hem dus niet meer rond 11 uur wakker gemaakt 's avonds. Ik maakte hem wakker om te voorkomen dat ik 2x eruit moest. En omdat er dan ook al 4 uur tussen de voedingen zat.

Nu ik hem niet wakker maak komt hij inderdaad rond 2 a half 3 en 's ochtends weer rond 7 uur! En daarom kom ik automatisch in een ritme. Hoewel ik soms wel het idee heb dat hij wat eerder wil drinken probeer ik overdag (de voedingen die ik op mn werk zou geven) wel redelijk om de 4 uur aan te houden.
    Hij huilt gelukkig niet snel dus lukt het aardig om het uit te stellen, als hij erg hongerig lijkt of gaat huilen laat ik hem wel wat eerder drinken. Maar zat de afgelopen dagen toch wel in een ritme van ong. 7-11-15-19-2-7
    Als ik dit zo blijf doen moet het vast wel lukken om hem op vaste tijden te voeden. En als ik het zo nog een week blijf volhouden zal ik misschien ook merken dat hij toch wat afwijkt van deze tijden.

@me87: wat lijkt me dat lastig met onregelmatige werktijden! Dan krijg je helemaal geen ritme. Als het echt niet anders kan moet het inderdaad maar dat hij huilt omdat hij hongerig is, maar ik wil dat toch wel het liefst voorkomen.

Ben wel benieuwd hoe het straks gaat bij het KDV, of hij daar ook makkelijk af te leiden is.

Share This Page