Aantal voedingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by manuela82, Jan 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manuela82

manuela82 Actief lid

Nov 26, 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    #1 manuela82, Jan 6, 2015
    Last edited: Jan 6, 2015
    Hoi Heidi,
    Toen mijn dochter 4 maanden was vroeg zij regelmatig 10 voedingen per dag. S'nachts kwam zij elke 2a3 uur. Ik begon daardoor steeds meer op mijn tandvlees te lopen. Toen ben ik van het volledig op verzoek voeden afgestapt. Dit omdat ik het anders toch niet ging volhouden en dan met de borstvoeding zou stoppen als ik mijn minimale doel van 6 maanden gehaald heb. Ik ben de voedingen gaan rekken en weigerde eigenlijk overdag binnen 3 uur en s'nachts binnen 4 uur te voeden. En al snel zaten we zowel overdag als s'nachts op om de 4 uur voeden. Er zitten ook al uitschieters tussen van 6-9 uur zonder voeding s'nachts. Klinkt natuurlijk fantastisch. Maar nu ging ik vandaag wegen. Met de groeicurve die ze volgde (de gemiddelde lijn) had ze de afgelopen maand 600 gram moeten bijkomen. Ze is echter maar 250 gram bijgekomen. Nog geen ramp natuurlijk maar ik wil natuurlijk wel dat ze verder goed blijft aankomen. Ik dacht er nu zelf aan om overdag om de 3 uur te voeden en s'nachts Max 4-5 uur tussen de voedingen te laten. Wat zijn jouw ideeën hierover?
    Ik ben overigens met bijvoeding gestart 2 dagen geleden maar dat zijn slechts een paar lepeltjes.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

De groei die kindjes de eerste maanden laten zien buigt vaak af na een maand of vier. Als alle andere parameters goed zijn, zou ik me niet teveel zorgen maken. Je plan om niet te lange uitschieters te krijgen klinkt heel goed.
    Evt. kun je wisselend voeden: ene borst, andere borst, weer terug. Maar dat is even afwachten op deze leeftijd of je kindje daar geduld voor heeft ;)
    Succes verder!

Share This Page