Ik ben ongeveer een week bezig met het afbouwen van de borstvoeding. Ik zit nu op: 2:00 kunstvoeding 5:00 borstvoeding 8:00 kunstvoeding 11:00 borstvoeding 14:00 kunstvoeding 17:00 borstvoeding 20:00 kunstvoeding 23:00 borstvoeding Nu merk ik dat mijn borstvoeding niet af neemt, hoe kan dat? Op de tijden dat ik hem borstvoeding geef, geef ik hem beiden borsten, ene borst iets langer dan de andere. Mocht hij de andere borst niet willen hebben omdat hij voldaan is dan kolf ik die ong 40 cc. Doe ik het afbouwen wel goed? Ik vind het raar dat mijn bv niet af neemt. De reden dat ik aan het afbouwen ben is dat het mij onzeker maakt hoeveel mijn zoon van 3 weken binnen krijgt omdat het komt dat hij zich ''s nachts vaker meldt dan om de 3 uur, hij hapt soms niet goed aan dat frustreert hem maar mij ook. En ik merk vanaf week 1 dat dit niks voor mij is om borstvoeding te geven, het geeft me alleen maar stres.
Hoi, Al even geleden je berichtje. Om af te bouwen staat ongeveer 5 dagen per voeding die je laat vallen. Laat een borstvoeding vallen (overslaan en vervangen door een kunstvoeding) en kijk drie tot vijf dagen of het goed gaat en je geen verstopte melkkanaaltjes of stuwing krijgt. Gaat het goed, dan de volgende voeding afbouwen. Zeker wanneer je kindje nog niet zo oud is en je voeding net op gang kan het wat langer duren in het begin. Combineer met saliethee of salie tinctuur, dat vermindert ook productie. Succes! Geniet van je kindje!