Enkele vragen ivm kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Rainbow88, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    - Hoelang is moedermelk die uit de diepvries komt, ontdooit in de frigo, dan nog goed op kamertemperatuur?
    - Hoelang is moedermelk uit de koelkast nog goed op kamertemperatuur?

Wij moeten zaterdag namelijk naar een babyborrel en ik wou een flesje afgekolfde melk meenemen..
    Als ik een volledige voeding kolf is dit best 2-4u na een voeding dacht ik? Maar mijn dochter drinkt nog om de 3 uur, als ik dan gekolfd heb en zij heeft een uur later honger, heb ik dan nog melk genoeg in mijn borsten?
    Anders wou ik elke dag een beetje kolven, dit invriezen, ontdooien en meenemen maar dan moet ik weten hoelang dit nog goed blijft op kamertemperatuur.. Of heb jij nog een andere oplossing?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Och, lees het nu pas. Hoe was de borrel? En hoe is het gegaan?

Voor het vervolg: ook al heb je net gekolfd, je kunt altijd aanleggen: het kan wat langer duren eer de melk toeschiet maar dan wordt ter plekke melk aangemaakt in je lichaam, dus is er genoeg melk in de borsten :)
    Op kamerterp blijft melk heel lang goed, dus kun je gewoon meenemen. Evt. in koeltasje met koelelement als we het mooie weer in gaan.

Deel Deze Pagina