Borstvoeding afbouwen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by woman1988, Jul 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Onze kleine is nu ruim 9 weken oud en over een paar weken moet ik weer werken. Ik wil voor de tijd graag stoppen met de borstvoeding.
    Hij krijgt nu 5 voedingen op een dag en de volgorde is nu
    Borst,fles, borst, fles, borst
    Welke voeding kan ik er nu het best als eerste afhalen? Of kan ik bijvoorbeeld beter voeding 1 en 4 nu met de borst gaan doen?
    Verder vind ik het moeilijk in te schatten hoeveel flesvoeding hij per keer mag hebben. Hij is 60 cm lang en weegt 6,5 kg. Volgens de verpakking mag hij 4 keer 200 hebben, maar hij zit nog op 5 voedingen en ik vind hem ook wel erg jong voor 4 voedingen.
    Vaak is hij met ongeveer 165 cc kunstvoeding tevreden maar gister dronk hij opeens tijdens de 4e voeding 200cc. Is dat erg?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    ik zou eerste de voeding in het midden gaan vervangen. zo ben je zeg maar overdag vrij van voedingen aan de borst. Handig met het oog op je werk. Dsn kun je daarna de ochtend of voeding voor het slapen afbouwen. Of nog aanhouden zolang als je wilt.

ik denk dat 4 voedingen ook nog wat weinig is, maar aoverleg ook bij het consultatiebureau. verder kun je veel infomatie vinden via borstvoeding.com of borstvoeding.nl. ook kun je hier folders van vrijwilligersorganisatiees downloaden.

als je kindje in de avond wat meer wil drinken is dat niet erg hoor, hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft!
    succes

3. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Bedankt!
    Meneertje had gister om 22.30 laatste voeding en heb hem vanmorgen om 8.30 wakker moeten maken.. Verder kwam hij gewoon redelijk om de vier uur dus 12.45 16.45 en 20.30 heb de middelste 2 fles gedaan en de 1e en 4e borst.. Productie loopt volgens mij al wat terug want hij was na 40 minuten borst (4e voeding) nog niet tevreden en heeft nog 50 cc uit m'n afgekolfde voorraad gehad.. Uiteindelijk dus zo'n beetje tot 21.30 bezig geweest met voeden dus ik denk niet dat hij zich vandaag nog weer meldt. Zo kom ik automatisch op 4 voedingen, maar ik verwacht dat hij morgenochtend nu wel eerder komt dus misschien krijg ik hem dan wel weer op 5.
    Ik vind het ook zonde om hem wakker te maken als hij zo goed doorslaapt...

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Nou hij kwam niet eerder.. Heb hem weer rond half 9 wakker gemaakt.. Blijkbaar kan hij nu al snachts 12 uur achter elkaar slapen....?

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Even paar dagen kijken wat er gebeurt en of je kindje overdag gaat compenseren. Let op zijn luiers!

Share This Page