Nachtvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Rabbit, Jul 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Hallo

Ik had even een vraag Mbt nachtvoeding bij borstvoeding.
    Ik weet niet zeker of m'n vraag hier goed staat maar laat anders maar weten.
    Mijn zoontje is een half jaar geweest en komt in de nacht nog voor bv. Is tegenwoordig wel maar heel even. Soms maar echt 1 slok.
    Ik heb hier geen probleem mee en geef hem met liefde. Maar lees zo tegenstrijdige berichten dat ik nu even niet weet wat ik beste kan doen..
    Hij heeft een speen maar gebruikt die overdag een beetje. In de nachten zelden. Als Hij wakker wordt in de nacht wil hij die speen ook niet. En gaat niet verder slapen na wat gedronken te hebben. Maar mijn vraag is moet ik geen voeding meer geven of gewoon zo doorgaan en komt vanzelf het moment hij niet meer erom komt in de nacht? Hij valt zowel Savonds als overdag zelf altijd in slaap (leg hem wakker in bed) dus het lijkt me dat hij wel weet hoe hij in slaap moet komen.
    Ook hoor ik geregeld zijn buik flink rommelen in de nacht. Dus dan lijkt het mij echt honger als hij wakker wordt..
    Ik hoor graag uw mening hierover

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Veel kindjes komen ook de tweede helft van het eerste jaar voor een of meerdere nachtvoedingen. Dit is dus niet ongewoon. Als het geen probleem is voor jou gewoon zo doorgaan, het komt vanzelf als je kindje er klaar voor is het los te laten.

Geniet!

3. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Okay dank je wel!
    Kreeg steeds meer idee het abnormaal was. En het een gewenning/ verwennen was door mijn omgeving...
    Laatste dagen is 1x per nacht. Is prima vol te houden.(als hij zich niet lekker voelt of met heel warm weer kwam hij vaker elk 2/3u) Als hij nu nodig heeft geef ik dat gewoon. Is maar voor tijdelijk als goed is. En gaat al zo snel. Dus geniet van elk bv moment dag en nacht..

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn, geniet van elkaar!

Share This Page