Hoi, Ik geef mijn dochter van 5 weken nu nog volledig borstvoeding. Nu wil ik graag de laatste avondvoeding van 22/23 uur door mijn partner laten geven in een flesje zodat ik wat eerder naar bed kan. Als ik na de ochtendvoeding afkolf dan kan ik een volledige voeding (100-120 cc) afkolven. Ik weet alleen niet zo goed of ik dan op het tijdstip 's avonds ook nog een keer moet afkolven of dat ik die voeding dan zomaar er tussen uit kan laten in verband met stuwing of terug lopende melk productie. Als ik over 6 weken weer ga werken dan wil ik ook graag blijven kolven voor de voedingen overdag, maar dan de eerste ochtend voeding en de voeding rond 7/8 uur borstvoeding blijven geven. Ik heb geprobeerd er info over te vinden maar nergens kan ik echt een goed advies vinden om me hier op weg te helpen.
Hoi, Je moet je realiseren dat wanneer je een voeding er tussen uit haalt, je dus een voeding afbouwt en dat betekent dat je lichaam minder gaat aanmaken. Je bent nu nog echt in de periode waar vraag en aanbod ingesteld wordt dus dat zou niet mijn voorkeur hebben. Komt je kindje ook voor een nachtvoeding? Anders duurt het wellicht inderdaad te lang voor je zelf weer voedt met stuwing enzo. Je wil natuurlijk geen kans lopen op een borstontsteking... Ik zou dus nog even wachten met het plan om de late avondvoeding niet aan de borst te geven. Wanneer je straks gaat werken kun je prima de overdag-voedingen kolven of afbouwen. Bel anders met iemand van VBN of LLL, zij zijn er voor en hebben ook wel informatie folders! je vindt ze via Borstvoeding.nl | Home Succes!