Mijn zoontje van 2,5 week oud krijgt bv en poept naar ons idee erg veel. Elke luier is poep dus dat zijn er zeker 8 per dag. Niet ontzettend veel poep maar toch elke keer raak. Hij laat ook veel scheetjes tussendoor en dan hoor ik dat er wat mee komt. Dus soms tussendoor ook nog verschonen. Kan dit liggen aan mijn eetgewoonten? Of een koemelk allergie? De kinderarts zei tegen me dat ik maar moest proberen geen koemelk meer te eten/drinken om te kijken of t helpt en ook geen kruiden eten etc. Vandaag leek het een beetje op diarree want t kwam er een beetje uitgespoten en was waterachtig (geel van kleur met pitjes). Moet ik me zorgen maken? Heb niet het idee dat hij veel last heeft van z'n buikje
Nee, geen zorgen: dit is normale ontlasting voor kindjes die borstvoeding krijgen. Naar aanleiding van dit verhaal zie ik geen reden om je voeding aan te passen hoor. Lees hier maar: https://www.borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/kraamtijd/ontlasting.html Succes!
Heeft het nut voor mij om te proberen of het koemelk allergie is, door een paar dagen geen melk producten te drinken en eten? Of denk jij niet dat dit nodig is.. Verder heeft hij nergens last van naar mijn mening , in ieder geval niets bijzonders.. Puistjes heeft hij wel in zijn gezicht en nekje maar geen rode plekken oid..
Zoals gezegd denk ik niet dat dat aan de hand is, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om het te onderzoeken. Wanneer je kindje echt last hiervan heeft, zou je met een dag of 5 verschil kunnen zien. Succes!