Ze zeggen van als je borstvoeding geeft dat je snel en veel afvalt. Bij mijn eerst heb ik hier van niks gemerkt. Ik had normaal niet veel en ook lette ik op dat ik niet te veel zoet at zeg maar. Maar wat is er nou van waar? Is het zo dat je van borstvoeding afvalt?
Je borstvoeding kan je 500 kal per dag kosten, als je niet anders eet kan je afvallen. Ik heb ook altijd trek gehad, dus nee ben ook niet veel afgevallen.
Sinds de 5 maanden die ik nu voed, en de 10 weken intensief sporten, ben ik maar liefst 1,5 kg afgevallen... In mijn geval zet het dus geen zoden aan de dijk. Waarschijnlijk zit er op 1 januari weer gewoon een 1-2 kg bij Bij de andere 2 viel ik ook pas af nadat ik stopte met voeden. Geen garantie voor afvallen dus. Groetjes van Kiki PS Wel het beste aan je kindje meegeven, en dat is toch motivatie nr 1 voor borstvoeding. (in mijn geval)
Ik val wel af door de bv. Ik eet (vreet) me een ongeluk, en toch val ik iedere maand 1 of anderhalve kilo af.
Ik val wel veel af door de borstvoeding, ik eet echt extra om niet te veel af te vallen. Nog een bijkomend voordeel dus. Ik heb afgelopen week mijn (bolle) dochter mee genomen naar mijn werk en daar werd direct opgemerkt dat ze nu wel zagen waar mijn kont gebleven is hihi
tja, was het maar waar... Ik heb de hele dag zo;n ontzettende honger, als ik niet eet word ik er echt flauw van. Ben geen klap meer afgevallen weeg nog hetzelfde als 2 weken na de bevalling.
Ik was na de geboorte vrijwel meteen weer op gewicht. Maar in de ruim 6 maanden dat ik nu bv geef, ben ik verder niks afgevallen. Nu moet ik er bij zeggen dat ik veel eet en ook graag snoep.
Hier wel afgevallen. Ik zit nu op 53 kilo, da's 4 kilo onder mijn gewicht toen ik zwanger werd. maar of dat door de bv komt, denk meer door gebrek aan slaap, werk etc. Afgelopen week heel vaak s'nachts eruit geweest vanwege een ziek kindje, dat hakt er wel weer in. Als ik niet regelmatig (om de 2 uur) eet, wordt ik heel flauw.
Ik ben in één jaar iets van 14 kilo afgevallen. Ik eet als een bootwerker, maar wel gezond. Verder wandel ik op mijn Mirredagen (4-5 per week) 1 tot 4 uur.
ben in een jaar 30 kilo kwijt, niet gesnoept, wel 10-20 boterhammen per dag gegeten. Helpt ook wel als je op verzoek voed.
Ik val er helaas ook vanaf, weliswaar niet zo heel veel, maar toch was het niet echt de bedoeling (ik ben 1.75 en weeg nog 48 kilo). Ik eet wel superveel, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik ben in de tijd dat ik echt borstvoeding gaf altijd op gewicht gebleven. Terwijl ik daar echt niks speciaals voor deed, dus niet extra eten ofzo. De enige keer dat ik echt af ben gaan vallen is geweest na 7/7.5 maanden borstvoeding geven. Maar dit kwam niet door de borstvoeding, toen ben ik door mezelf in 6 weken tijd ruim 16 kilo afgevallen. Vooral door mezelf, maar ik denk toch ook dat het door willen blijven gaan met voeden hieraan meegeholpen heeft. Nu weer druk bezig die kilo's er juist weer bij te krijgen ! Linda86, Wow meid! Das echt dun ! Hier nu 1.72m en 52.7 met zwangerschap erbij, 49.3 met zwangerschap eraf! Maar er moeten echt nog wat kilo'tjes bij bij mij !
Ik zit ook een aantal kilo's onder mijn gewicht. Voorheen woog ik rond de 62 kilo(1.72) Eind zwangerschap Justin was ik 84 kilo En nu weeg ik 58 kilo. Ik wil heel grg wat dikker worden,maar het lukt niet Eet heel goed,en eet bijna iedere dag slagroom op mijn yogurt,snoep soms best veel,maar er komt niets bij.
Ik was tijdens mijn zwangerschap maarliefst 27 kg aangekomen en ik hoopte dat het allemaal vocht was maar het bleef toch wel lang zitten . Borstvoeding zou me wel van mijn overtollige kilo's af helpen dacht ik, maar helaas was dit niet het geval. Uiteindelijk viel ik steeds kleine beetjes af en na ongeveer 6 maanden zat ik al aardig in de buurt van mijn oude gewicht. Ik eet de hele dag door en blijf hongerig (ik geef nog steeds borstvoeding ). Op dit moment zit ik ongeveer 1 kg boven mijn startgewicht en ik ben hier heel tevreden mee. Mijn ervaring is dat geduld een schone zaak is en dat je lichaam tijd nodig heeft om te herstellen.
Hou op met jullie beklagen zeg ik ga zo gillen! Anderhalf jaar geleden woog ik 58 kilo en inmiddels 82... Ben wel eerlijk gezegd sinds de bevalling niet weer begonnen met sporten enzo. Gelukkig is het over een paar weken nieuwjaar.
Toevallig was ik net bij de verloskundige die tevens lactatiekundige is voor de laatste afspraak. Ook zij vertelde mij dat als je bv geeft je vaak pas begint af te vallen na zo'n 3 tot 6 maanden voeden. Dus voor mij en andere die niet direct mega veel zijn afgevallen, er is hoop!
ik ben ruim 30 kilo aangekomen en zit nu nog 2 kilo boven mijn start gewicht. niet gelijnd, niets anders gegeten dan voor de geboorte en nog steeds bv geven
Goh bolbuikje, hoe doe je dat? 16 kilo in 6 weken? Ik heb over 32 kilo 1 jaar gedaan. Ik ben bij alle keren bv geven geen gram afgevallen en heb niet meer de illusie dat het deze keer wel gaat gebeuren.