Borstvoeding algemeen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ladycake, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo allemaal.

Vanaf januari willen wij "bezig gaan" voor een tweede kindje. Nou heb ik bij onze dochter 5 weken borstvoeding gegeven en ben toen gestopt omdat ik er doodonzeker van werd en dacht dat ze niet genoeg kreeg enzo.
    Ik weet nu wel dat ik nog niet zwanger ben maar wil me nu toch echt beter inlezen en informeren in de borstvoedingswereld, wil onze tweede namelijk heel graag langer gaan voeden!
    Heb zelf kleine borsten (kleine b cup) maar maakt dit heel veel uit?
    Iemand verder goede tips of adviezen ?

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je van plan bent om zelf te gaan voeden.
    IK zou zeggen: bezoek eens een voorlichtingsavond, lees je goed in, er zijn zat goede boeken. Vindt zelf het boek van S tefan Kleintjes heel goed.
    Geef aan bij het kraamzorgbureau dat je zelf wilt voeden. Een kraamverzorgster kan je nog een heel eind op weg helpen.
    Kijk of er een LK bij je in de buurt zit. Mocht je nog twijfels hebben na de kraamtijd, dan kun je daar goed terecht.

En de omvang van je borsten maakt niets uit hoor.
    Hier ook niet zulke geweldenaars, maar mijn DL groeit er desondanks prima op!

3. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Size doesn't matter, hier wel huge boobs, en een hele lage productie!

Mijn advies (en wat ik ook ga doen als ik ooit een tweede wil) zorg er zoveel mogelijk voor dat het in de eerste week gaat lukken. Veel aanleggen of kolven, bij problemen meteen een lk inschakelen en zorg ervoor dat je kindje direct wordt aangelegd na de bevalling. Dit is niet gebeurd bij mij en naar mijn idee is daardoor mijn productie nooit goed genoeg opgang gekomen en helaas ben ik ook geen natuurtalent..
    Fijn om alvast in huis te hebben: purelan spul, nursing pads, goede voedingsbh, voedingsshirtjes en voedingskussen.
    Verder ben ik geen expert en nog maar net bezig, wellicht nog meer tips van andere mama's hier?

Succes!!

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Kijk eens op borstvoeding.com,het boek borstvoeding van Stephan Kleintjes is echt een aanrader,het ziekenhuis heeft regelmatig voorlichtingsavonden.kleine strakjes veel bij je houden.te vaak voeden bestaat bijna niet.luister niet naar "goed bedoelde" adviezen over je hebt te weinig melk of je melk is niet voedzaam genoeg.huur een kolf bij de thuiszorg als dat nodig.als het niet makkelijk gaat neem contact op met een lactasietkundige.soms kan een tepelhoedje echt een uitkomst zijn,lees hier mee,stel vragen,en vooral ontspan!oh en heel fijn om te weten,er zijn regeldagen waarin je kindje vaak komt,geef hier in toe!zo verhoog je je productie.en rond 4 maanden is er vaak een dipje,verwar dit niet met te weinig melk want hier ligt het echt niet aan.en tot slot het CB heeft over het algemeen veel minder kennis over borstvoeding dan ze denken.fijn dat je nu toch weer wil gaan voeden en daar nu goed op wil gaan voorbereiden!

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Leuk dat je je al in wilt lezen!
    Kijk inderdaad eens op borstvoeding.com. Tonnen informatie. Ga via je vk praktijk terzijnertijd naar een voorlichtingsavond van een lactatiekundige. Lees je van tevoren goed in op sites van bijv Vereniging Borstvoeding Natuurlijk of LLL.

Ik heb GROTE borsten maar lage productie. Een vriendin heeft hele kleine borsten en overproductie :). Size doesnt matter!

En weet je, bv geven gaat vaak niet vanzelf, het is investeren en loslaten, vertrouwen en accepteren..
    Succes!

6. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Inderdaad check borstvoeding.com! Lees er veel over. Weet wat je moet doen in bepaalde situaties en laat je niet te veel wijs maken, want de kennis over borstvoeding is niet altijd optimaal bij kraamzorg, ziekenhuizen etc. Steun vanuit je directe omgeving vond ik ook echt belangrijk, mijn Doula heeft me hierin echt geholpen, want sommige mensen kunnen je zo onzeker maken dat je gaat twijfelen.

Kleine borsten maakt echt helemaal niet uit, ik heb zelf ook een B-cup en geef nu al 7 maanden borstvoeding :)

Succes!

7. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Vertrouw op de natuur! Twijfels hebben we allemaal weleens, maar loslaten en vertrouwen leer je vanzelf. Ik had heel veel aan mijn moeder.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.277
    11.000
    113
    naar mijn idee is een b-cupje juist ideaal om makkelijk alle houdingen te kunnen doen, en als t moet eens de boel omhoog/omlaag/opzij te trekken. Hier doen ze het al 15 maanden prima. Moet alleen wel zeggen: ik hoor soms van vrouwen die rustig bijna een halve liter in 1 keer wegkolven, terwijl die van mij met 250 ml toch wel echt vol zaten, en met 300 ml enorm gestuwd waren!

Deel Deze Pagina