Hallo, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en is sinds een maand savonds onwijs boos, wil dan de borst niet pakken, waardoor mijn productie erg achteruit gaat gedurende dag, heb de eerste 2 voedingen genoeg, de derde doet hij vaak moeilijk pakt hem uiteindelijk wel, de 4de gaat goed en dan de 5de, zijn laatste, is een ramp! Deze geven we nu ook uit een flesje, want na 3x van borst te hebben gewisseld raakt hij zo hysterisch overstuur/boos. Ik doe er alles aan om mijn productie op te krikken, ik drink heel veel over de dag (ong 3 a 4 liter water en weleda thee), kolf iedere voeding na, en na zijn laatste kolf ik ook nog 2x helaas is de opbrengst minimaal, vaak iets van 150 over de hele avond. Heb ook het idee dat vanaf voeding 3 hij erg veel moeite heeft om het tsr te krijgen. is het verstandig om bijv snachts een keer extra te kolven (wekker zetten) en die neusspray aanvragen? hoop dat je kan helpen Groeten
Nu weigert hij bijna de hele dag de borst Ook heeft hij spruw, kan dit ermee te maken hebben? Als ik kolf kom ik ook maar op max 100cc, hij is 5,5kilo, een flesje van 150cc drink hij met gemak op. Heb ik dan te weinig? Is het verstandig om een dag even ieder uur te kolven en hem via een flesje te voeden de hele dag?
Hoi. Spruw kan hier zeker een aandeel in hebben. Spruw geeft een vervelend/pijnlijk gevoel. Worden jullie al behandeld voor de spruw? Ga hiervoor even langs de huisarts. Blijft hem aanleggen, als hij dit wilt en goed drinkt. Kolf na elke voeding na en tussendoor. Probeer op 8-10x per dag te komen borst en kolven. (de kolfbeurten als nakolven na de voeding eigenlijk niet meetellen) Tijdens het kolven kan je met warmte je borsten masseren. 's nachts kolven mag altijd, bekijk wel of dit haalbaar/werkzaam voor je is. De neusspray is voor als je geen toeschietreflex hebt. Heb je deze wel, dan heeft dit geen zin. Je zou met je huisarts kunnen overleggen om Domperidon te gebruiken. Domperidon werkt op de productie. Fles: Als hij moedermelk krijgt in zijn flesje mag je hem net als met borstvoeding, voeden op verzoek en mag hij zoveel drinken als hij wilt. Bij kunstvoeding ligt dat anders. Dan zou je 165-170 ml per fles mogen aanbieden. KV verteerd anders dan moedermelk. Ik lees dat je 3-4 liter per dag drinkt. Dat is best veel. Rond de 1,5-2 liter is voldoende. Groetjes Saskia