hallo allemaal, mijn ventje is nu drie weken en een beetje en de BV is vanaf dag 1 problematisch geweest. Op advies van lactatiekundige kolf ik nu en geef dus wel BV maar uit flesje. Als onze kleine man 4 weken is ga ik weer proberen over te stappen op rechtstreeeks uit de borst. Voor nu heb ik een vraagje, zijn er hier ook meiden die het op deze manier doen en zo ja, hoeveel kolf je per borst en hoe lang doe je hierover en hoeveel drinkt jouw kindje dan per keer.. dank alvast voor reacties!
Hoi Debby, Ik kolf ook alles. Nu al bijna een jaar, dus ik weet neit meer precies hoeveel ik in het begin kolfde en gaf. Wij voedden op verzoek, dus het verschilde ook wel per keer. En in het begin was ik ook vooral bezig met het omhoog te krijgen van de productie, ik kolfde toen zo'n 8-10x per dag... Vraagje: waarom geef je met de fles? En wacht je met weer proberen om je kindje aan de borst te krijgen?
hallo ik kolf fulltime en geef het dan ook uit de fles.. Dit omdat ik ontzettend last had van tepelkloven en het niet willen lukken met aanleggen omdat charlotte nog niet zo`n grote hap kon nemen om de tepel heen... Hierdoor zag ik elke keer weer op tegen het voeden, tegen de pijn en de frustratie en daardoor ging het Bv op een gegeven moment niet meer. Nu met kolven gaat het super! Zo kan ik toch Bv geven..... het hangt van het moment af hoeveel ik kolf maar vaak wel zo`n 150 cc uit elke borst in ongeveer 10/15 minuutjes....... Charlotte drinkt opdit moment zo tussen de 100en 125cc maar heeft er ook voedingen bij dat ze maar 80 cc drinkt...... Ze woog afgelopen donderdag 3215 gram.
Ik denk dat jullie dan nog een goede kans hebben om Charlotte weer aan de borst te krijgen als ze een beetje gegroeid is, de hap beter kan maken en haar wangkussentjes wat dikker zijn!
Ik kolf full time. De hoeveelheid is afhankelijk van wat mijn zoontje drinkt. Op dit moment is dat 5 keer 180, dus probeer ik 900 ml per dag te kolven. Het is verschillend hoe het gaat. Op goede dagen haal ik dat er in 4 keer kolven uit. Als ik een paar dagen onder de 900 zit (of op de momenten dat ik de voeding van mijn zoon moet opschroeven) ga ik naar 5 keer kolven en soms ook naar 6 en 7, totdat ik weer op peil zit. Wat ik er per keer uithaal is heel verschillend. 's ochtend meestal 250 in totaal. Voor de rest van de dag is het afhankelijk van hoe lang het geleden is dat ik gekolfd heb maar kennelijk ook van hormonen en mijn gestel. Toen ik bv buikgriep had is de hoeveelheid borstvoeding dramatisch gedaald.. En bij eisprong en ongesteldheid is het ook minder... Meestal zit het tussen de 100 en de 270 ml in totaal per keer. Ik kolf altijd 20 minuten... Ik loop trouwens wat voeding betreft ongeveer 3 a 4 voedingen voor op mijn zoontje, dus als de borstvoeding minder wordt, hoef ik niet meteen in paniek te raken. En ik heb nog flink wat in de vriezer....
bedankt voor jullie reacties, kan hier zeker wat mee. werd er zo onzeker van die bv, zeker in het begin toen ook het kolven nog heel moeizaam ging. nu zit er een bepaald ritme in en dat is wel lekker. toch blijf je je afvragen (tenminste dat heb ik) of het goed is wat eruit komt en wat "normaal" is. Ik kolf gem. 6x per dag, vind alleen 's nachts kolven een drama, doen jullie dat ook? ik probeer die wel es over te slaan maar dan worden mn borsten echt pijnlijk dus das niet fijn. kolf ook tien minuten per borst en heb minimaal 140 max 300ml per keer (per 2 borsten) dus das wel zo'n beetje wat ik hier ook lees. Noah drinkt gemiddeld 120ml per fles (momenteel dus 7 a 8 voedingen per dag) maar is ook wel eens ontevreden na 120 dus dan geef ik wat meer. Ben dan altijd bang dat het te veel is, maar ja, als hij uit de borst zou drinken weet je ook niet wat ze binnen krijgen. leuk, maartje, jouw charlotte is exact zo oud als mijn ventje, toch grappig. dank nogmaals voor jullie reacties. gaan jullie nog wel proberen over te gaan op bv aan borst of blijven kolven? xx
Ik kolf inmiddels ook een week of 4 fulltime. Ik had erg veel pijn tijdens het aanleggen, maar ook tijdens het voeden. Vermoeden was dat Noa en ik spruw hadden, ook al hadden we geen uiterlijke kenmerken. Ik heb toen zelfjes gekregen en ben gaan kolven om mijn tepels te laten genezen (ik had ook erge kloven die niet weg wilden gaan). Ik ben tot nu toe niet meer teruggegaan naar live voeden. Ik vind het kolven erg prettig en denk dat ik helemaal niet meer terugga naar live voeden. Misschien dat het komt omdat ik erg veel pijn heb gehad, heb dus niet echt een goed gevoel bij live voeden. In het begin had ik een enkele kolf van avent en kolfde ik zo'n 120 cc per twee borsten. Kolven duurde echter wel zo'n 20 tot 30 minuten en toen ben ik overgestapt op een dubbele kolf van medela. Ik kolf nu elke 4 uur ('s nachts minder als Noa doorslaapt) en kolf dan zo'n 200 cc. Als ik er langer dan 4 uur tussen laat zitten vaak wel 280 cc. Ik kan Noa dus gewoon voeden met deze melk en om de dag vaak ook een potje van 180 cc invriezen. Zo ben ik al lekker een voorraadje aan het aanleggen!
hartstikke lieve reactie, dank je wel. Noa doet het gewoon erg goed op mijn voeding. Ze poept en ze plast veel en groeit goed. Vond het daarom doorzonde om het op te geven. Ik hoop dat ik dit zo nog een heel tijdje ga volhouden!
dat heb ik ook.. ik vind het erg jammer dat mijn ventje niet aan de borst wil drinken (ga het vanaf morgen weer proberen op vraag/aanbod mdat dit wel mijn voorkeur heeft, maar ja die Noah van mij heeft al een behoorlijk willetje).. voor mij is het een soort normaal dat ik dit doe terwijl iedereen in mijn omgeving, ook mijn man, zegt joh ga lekker over op bijvoeding! Ik kan en wil het nog niet opgeven bovendien de aanhouder wint dank je voor de lieve reactie x
hier ook een kolver. mijn meiden zijn prematuur en kolfde daarom voor ze, maar ze hebben nooit aan de borst kunnen drinken. nu kolf ik nog voor ze, maar mijn productie is niet optimaal meer, moet het gaan opvoeren, maar het is al zo druk.