kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dron, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dron

dron Lid

19 jun 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is woensdag 5 weken. Afgelopen woensdag (toen 4 wkn) zijn we begonnen met om de dag 1 flesje proberen met afgekolfde moedermelk.
    Dit is geen volledige voeding maar doen we op een wakker moment tussen 2 voedingen in, puur voor het oefenen, gelukkig neemt hij de fles heel goed.

Binnenkort ga ik met vriendinnen uiteten en blijft onze zoon bij mijn man thuis.

Als ik s'morgens kolf na de voeding heb ik ca 50 ml melk...hier komt hij natuurlijk geen avond op door.
    Kan ik op dagen waarvan ik weet dat ik sávonds weg ga na elke voeding kolven om voldoende te hebben voor een hele avond?
    Of krijg ik dan last van over productie?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Door na elke voeding te gaan kolven, heb je grote kans dat je inderdaad overproductie gaat kweken.

Kolf 2 voedingen achter elkaar om zo een voorraadje op te bouwen. Heb je dan nog niet genoeg melk, dan kan je nog een x extra gaan nakolven. Doe niet in 1x alle voedingen nakolven i.v.m. de evt. overproductie.

Begin hier eerder mee dan de dag dat je weg gaat met je vriendinnen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina