Borstvoeding baby 4,5 maand

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door yasmine04, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik heb even wat vraagjes want de borstvoeding begint me aardig op te breken.
    Ons zoontje is dus 4.5 maand en heeft koemelkallergie.
    Ik geef hem volledige borstvoeding en soms in de avond 1 flesje nutramigen deze weigert hij alleen steeds vaker.
    Hij drinkt ongeveer 100 cc uit een flesje.
    Ik voed volledig op verzoek maar die nachten beginnen zwaar te vallen.
    Waar hij r op de dag 3-4 uur tussen laat komt hij in de nacht steeds sneller.. eerste slaapje van 22.00 tot half 2-2 uur dan 4 uur dan 05.15 dan 06.30 zucht ..
    Ik zou al blij zijn met 2x 4 uur ertussen in de nacht.
    Vanwege een heel druk werkschema van mjjn man sta ik er best wel alleen voor ..
    Zou het kunnen helpen als ik bijv een paar dagen echt "streng" om de 4 uur een voeding geef dus ook in de nacht niet direct aanleggen maar even troosten ?
    Tips zijn welkom

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Op hoeveel voedingen zit je overdag?

yasmine04 vindt dit leuk.
  3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou er eerder voor opteren om hem overdag veel sneller te voeden, in de hoop dat hij daardoor meer verzadigd is 's nachts.

Maar het kan ook wel een fase zijn. Eentje die bij mijn zoon helaas tot na zijn verjaardag geduurd heeft :(

En dat je man het druk heeft... Daar heb ik altijd zo weinig mee als uitleg. Hij kan toch wel een keertje helpen 's nachts? Ervaring leert dat als jij op deze leeftijd wil troosten, je baby gewoon je melk ruikt en toch zal willen drinken. Compleet normaal gedrag. Maar als je man het doet, is er een kans dat het lukt...

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Tussen de 7 en 9 .. het is er een van het soort kleine beetjes drinken geloof ik hij is ook bijna altijd binnen 5- 10 min klaar

5. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hij krijgt op dit moment al vrij veel op de dag .. ik zou het liever iets willen rekken zodat hij misschien wat meer per voeding gaat drinken ..
    Mijn dochter heeft de hele borstvoedingsperiode nachtvoedingen gehad maar tussen +- 22.00-23.00 en 07.00 nog 3x komen vind ik voor bijna 5 maanden wel veel ( en zwaar)

Mijn man heeft het druk in de zin van veel nachtdiensten werken vaak wel 5 per week

Het zou gewoon zo fijn zijn als er iets meer ritme in zou komen ook voor de meisjes van 5 en net 2

6. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Zou het bijv ook zo kunnen zijn dat mijn borstvoeding weinig voedingsstoffen bevat waardoor hij snel honger heeft?
    Zou je eetpatroon van invloed kunnen zijn ?

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Kort: nee

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee. Dat kan niet.

Je zou wél borstcompressie kunnen toepassen, om ervoor te zorgen dat je baby efficiënter drinkt.

En helaas hier ook tot een jaar drie nachtvoedingen.. Natuurlijk zou het leuker zijn als dat niet zo was, maar soms moet je het ermee doen...

Als je man nachten heeft: kan hij dan overdag niet af en toe overnemen zodat jij kan bijslapen?

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik vind het niet gek klinken hoe het nu gaat. Heel normaal zelfs.
    Het enige wat ik kan bedenken is overdag er tussen de twee en drie uur max tussen laten. Maar zelfs is dat geen garantie. De borst is meer dan voeding. Vaak is het snachts ook een vorm van prikkelverwerking. Door het zuigen worden ze weer rustig.

10. Paardenbloempje

21 feb 2016
    55
    34
    18
    Misschien niet het antwoord waar je op wacht, maar hieronder een artikel over nachtvoedingen en gemiddelde.. https://www.borstvoeding.com/aanverwant/samen-slapen/nachtvoeding.html
    Helaas is het voor mij precies geweest zoals in het artikel. Ik heb meerdere keren gedacht dat ik er mee wilde stoppen, dat ik het niet meer volhield want ik vond het loodzwaar soms. Maar ik vond borstvoeding geven ook heel mooi. Ik vond het zo onwijs dubbel, een soort haat liefde verhouding.
    De tip die ik heb: probeer het jezelf zo comfortabel mogelijk te maken. Zoals zorgen dat je bijvoorbeeld je bed niet uit hoeft voor de nachtvoedingen.
    Elke poging waarmee ik het probeerde te rekken zorgde voor teleurstelling wat het uiteindelijk allemaal maar ingewikkelder en zwaarder maakte. Maar wie weet heeft iemand hier een tip dit wel helpt, bij mij was het helaas alleen acceptatie dat hielp.

11. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bedankt voor al jullie bericgtjes! Jullie hebben ook gelijk .. soms is het zo lastig.. heb ook geen borstvoedingservaringsdeskundige om mij heen.. iedereen lijkt wel de fles te geven dus als ik af en toe klaag is het gelijk geef toch een fles..
    Vandaag op het cb gezien dat alle eneegie die ik erin heb gestopt heeft geholpen. Hij is eindelijk weer aangekomen en in lengte gegroeid :)
    Door de KMA groeide hij ook niet zo heel hard.
    Hij weegt nu met 5 maanden 6080 en is 60 cm dus ja hij heeft het nog hard nodig

Shakes vindt dit leuk.
  12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Drinkt je zoontje veel als hij zo kort op elkaar komt s nachts? Heb je het idee dat hij voldoende wakker is dan om te drinken? En geef je hem beide borsten?
    Wat ik hier wel eens doe als ik het idee heb dat ze vlot achter elkaar komt, maar wel voldoende gedronken heeft, is een speentje geven. Soms heeft ze dat nodig om weer in slaap te vallen, als ze echt honger heeft, dan accepteert ze dat niet en is het ook wel duidelijk. Maar het is maar net hoe je daar tegenover staat natuurlijk.

Deel Deze Pagina