kan een verstopt melkkliertje aanvoelen als een klein bobbeltje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door giebel, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Misschien ben ik te vroeg bang, maar ik vraag het maar even.

Ik geef nu 10 dagen borstvoeding en ik weet dat je harde plekken kan krijgen, die je tijdens het voeden moet wegmasseren. Dit doe ik ook geregeld.

Ik voel net een bultje, voelt als een klein knikkertje, kan dit ook zo'n plekje zijn (verstopte melkklier)? Omdat het een soort bobbeltje is, denk ik meteen ''als het maar niet ... is''. Ik heb nog niet de kans gehad het tijdens een voeding weg te masseren,maar zal dat zeker proberen zodra het kan.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    een erwtje klinkt als een klein verstoppinkje. Hoe is het nu?
    Massage helpt inderdaad, naar de tepel toe. Ook het kinnetje in die richting leggen bij het aanleggen kan helpen.
    Blijft een plekje hardnekkig, dan een warmtecompres voor het voeden toepassen: neem bijvoorbeeld een wegwerpluier die je iets vult met lekker warm water en vorm dit gedurende 10-15 minuten om je borst. Dan aanleggen.
    Zit het plekje steeds op de zelfde plek, dan kun je in wisselende houdingen voeden, of kijken of daar iets knelt: beha bandje, draagdoek, vinger die het neusje vrijhoudt...

Succes

Deel Deze Pagina