Hoi!! Wie weet er hoe het precies in zijn werk gaat om eenmalig borstvoeding te doneren? Had al een beetje gegoogeld, maar kon er niet helemaal wijs uit worden. Begreep wel dat er eerst een bloedtest afgenomen moest worden? Wie heeft hier meer verstand van? Heb namelijk ongeveer 3 grote lades vol met borstvoeding liggen en dit gaat nooit opkomen! Daarbij heeft mijn zoontje koemelkallergie en heb ik in de periode dat de melk is gekolfd wel zelf melkproducten gegeven, dus ik wil niet het risico nemen dat hij er last van krijgt.
Heb je al op de site van het moedermelknetwerk gekeken? Ik heb er eea over uitgezocht toen ik m'n dochter borstvoeding gaf en best wel een aardige voorraad in de diepvries AD. En wat ik vond was dat je inderdaad een bloedtest moet laten doen, deze wordt betaald door de ontvangers van de melk, daarom moet een eenmalige donatie minimaal 13 liter zijn, anders gaat het voor de vraagouders wel erg in de papieren lopen. Uiteindelijk heb ik het daarom niet gedaan, dat was bijna mijn hele voorraad, en hoe graag ik ook een ander blij wilde maken met echte mensenmelk, ik wilde niet het risico lopen dat ik uiteindelijk mijn eigen kind kunstvoeding zou moeten geven als ik aan het werk was omdat ik geen voorraad meer had om een evt. kolfdip mee aan te vullen (en uiteindelijk heeft ze de hele voorraad nog schoon opgedronken!) Maar goed, als je zeker weet dat je het niet meer zult gebruiken neem dan eens contact op met het moedermelk netwerk, zij zoeken dan een match voor jouw aanbod (als het kan een beetje bij je in de buurt) en kunnen je vertellen hoe het verder precies in zijn werk gaat. Ook nu heb ik weer een flinke voorraad in de vriezer, maar ook nu durf ik het weer niet aan, met een tweeling ben ik daar zo doorheen mocht ik een dip krijgen.
Thnx voor je info! Ik zal eens kijken dan hoeveel er in de vriezer ligt! Het meeste zit in diepvrieszakjes met de datum erop, maar ik heb ook nog iets van 15 avent bakjes in de vriezer staan.... Die krijg je toch wel terug he neem ik aan? Ik weet zeker dat ik het niet ga gebruiken, want dan krijgt m'n mannetje misschien weer zo'n last van zijn darmen en eczeem.
Contact opnemen met moedermelknetwerk, zij zoeken dan iemand voor je. Die komt de melk dan halen vaak (na een bloedtest van jou, betaald door deze persoon) en dan kun je best afspreken dat je de bakjes weer terug wilt natuurlijk, Goed dat je dit wilt doen! Ik wilde ooit mijn 13 liter doneren maar er was geen vraag naar destijds