clusteren oke maar hoelang duurt zoiets?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door gyino, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    zoals het onderwep al zegt.

sinds 2 weken is mijn dochter 's avonds aan het clusteren. tenminsten ik denk dat ze dat doet.
    ze wilt elk half uur wel 5 a 10 minuten drinken. en dan drinkt ze ook echt met volle teugen.
    een speentje geven om het even uit te stellen leid tot een huilbui.

ik snap dat dit is voor mijn productie had dan ook in het begin goede stuwing hierdoor maar nu lijkt het geen effect meer te hebben.
    tussendoor slaapt ze steeds hazenslaapjes en word dan rond 21.00 echt wakker om pas rond 23.00 in slaap te vallen.
    daarna komt ze om 3.30 pas weer drinkt 2 borsten goed leeg om vervolgens om 6.30 zich weer te melden.
    dat is opzich erg fijn.

nu is het op het moment nog geen probleem me man heeft nog vakantie dus die houd zich op zulke momenten bezig met onze oudste. maar over 2 weken moet hij weer werken en dan ook 2 avonden per week. en dan is het toch een beetje onhandig als ze vanaf 17.00 steeds aan de borst hangt.

hoe ga ik dit aanpakken en hoelang duurt dit? iemand tips? wil heel graag doorgaan met bv het gaat namelijk zo goed.

oja overdag komt ze netjes om de 4 uur.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij de oudste duurde het 3 maanden. De jongste heeft maar een paar dagen geclusterd en is gewoon wat onrustig s avonds. Mijn man werkt in 2 ploegen en is om de week s avonds aan het werk.
    Vindt het echt overleven hier s avonds haha.
    Ik heb hier de jongste meestal in de draagzak tot de oudste in bed ligt. Als ze nog slaapt rond etenstijd doe ik de oudste alvast in haar pyjama. Vaak laten we na het eten de hond even uit, dan valt de jongste in slaap in de draagzak. Daarna de oudste op bed zien te krijgen en dan heb ik tijd voor de jongste.
    Als die wat eerder slaapt dan half 11 probeer ik nog het huis iets te fatsoeneren ;)
    De avonden dat ze hier clusterde, deed ze dat van 18-21u. Ik probeerde de oudste wat bezig te houden tijdens het voeden en met het naar bed brengen, nam ik de jongste mee en die moest tussen het wassen/pyjama aan en tanden poetsen even wachten en dan legde ik haar weer even aan en las ik de oudste ondertussen voor.

Je zou kunnen proberen om haar overdag om de 3 uur te voeden, ik pak haar hier ook meestal om de 3 uur als ze zelf al niet komt.

3. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het ook met 3 of 3,5 maand oid over. Toen werd de rest van de wereld veel interessanter dan de borst! Wat wel kan helpen tot die tijd is je baby in een draagdoek laten slapen, dan is ze lekker dicht bij je en dat wil wel eens helpen dat ze niet per se letterlijk aan de borst hoeven te zitten. Op die manier heb je dan toch je handen een beetje vrij.
    (zie net dat het hiervoor ook al geschreven is)

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    je kan ook zelf het clusteren startne als het jou uitkomt ik vind het ook niet handig om de avond te clusteren, dus ga vaak vaan in ochtend clusteren dan heeft er in de avond bijna nooit behoefte aan dus clusteren op mijn verzoek.

5. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames,

bedankt voor jullie antwoord. ik heb inderdaad en draagdoek dus zal deze eens wat meer gaan in zetten.
    hopelijk hebt dat.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het is ook logisch dat ze clustert om de nacht lang door te trekken. Ws als je dat stopt, zal ze in de nacht weer eerder komen. Hier ging Hugo na 6 weken meer tijd tussen de voedingen laten.

Succes!

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @mykelti ja dat begreep ik ook van mijn vriendin. We wachten rustig af hoe het gaat lopen.

Deel Deze Pagina