Aan de borstvoedende mama's Na aanleiding van een poll in de lounge vraag ik me het volgende af. ons sexleven was voor de bevalling prima te noemen, een paar keer per week had ik echt zin zeg maar. na de bevalling is het misschien 1 a 2 keer per maand en dan houdt het echt wel op. Ik heb me laten vertellen dat borstvoeding een aantal hormoonstromen in gang houdt die de 'zin' in sex tegen kunnen gaan.... ervaren jullie dit ook zo?
Sinds de bevalling heb ik nog geen sex gehad. Wij zijn eigenlijk allebei te moe om het te doen. Ik maak me er nog niet zo druk om. We zien wel. En met die voedings-bh met charmante zoogcompressen er in, lijkt het me niet zo prettig
Hier welgeteld 2x. Ik dacht al dat ik abnormaal werd. Heb er gewoon bijna geen zin in en denk er ook heel vaak niet aan.
Ik had bij mn dochter ook dat zolang ik bv gaf ik minder zin had en nu weer. nu maak ik wel eens zin omdat ik het wel belangrijk vind, als we dan bezig zijn geniet ik er ook wel van maar zomaar spontaan in de mood zijn gebeurt zolang ik bv geef bijna niet. Komt vanzelf wel weet goed
De frequentie is bij ons wel afgenomen idd, maar volgens mij meer door het feit dat er kinderen waren zal ik maar zeggen en niet zo zeer door de bv. De eerste maanden moet mijn man zo wie zo van mijn borsten afblijven die zijn van de baby Maar dat wordt steeds minder. Ik weet niet of het door de hormonen komt dus of de ferquentie minder is, zelf denk ik van niet. Bij mij speelt vermoeidheid en de veranderde rol van mijn borsten een grote rol.
hoera, ik ben normaal! ik vind het zo lastig nu, en dan met die lekkende borsten, ik zie het nog niet zo gebeuren kan het op de een of andere manier niet combineren. misschien als ie minder vaak gaat drinken...
ben toch ook wel enigszins gerustgesteld hoor door de antwoorden..... ben blijkbaar niet de enige bij wie het op een lager pitje staat. ik maak ook wel eens zin, maar inderdaad zomaar ineens zin hebben dat heb ik nu dus niet. echt vaag.
Hier heeft het echt niks met de lekkende borsten ed. te maken... die doen ook gewoon leuk mee tijdens het vrijen en ik draag nooit een bh in bed, heeft ook niks met vermoeidheid te maken, hier echt gewoon hormonaal... toen ik stopte met de bv was het binnen een maand weer als vanouds hoop ik nu dus ook op. Dacht echt dat de natuur het zo had geregeld om ervoor te zorgen dat er minder kans is dat je zwanger raakt zodat de baby aan de borst kan blijven drinken (tuurlijk kan je wel tandemvoeden ed maar ik dacht dat het samen hing met dat veel vrouwen ook geen normale cyclus hebben tijdens de bv periode)
Gelukkig ik dacht al dat ik een non aan t worden was...wat guppienl al zegt...t is zo lastig te combineren. Ook staat mijn hoofd er nog niet naar hoor. Dus hier sinds de bevalling ook nog niks gebeurd . Maar ja ik durfde ook nog niet zo goed...ik heb een derde gaatje er aan over gehouden dus was bang dat t zou gaan scheuren. Nu naar de gyn terug geweest en die zei dat t wel sterk genoeg zou zijn...en anders als t zou scheuren dan konden ze het weer vast maken...nee daar zit je op te wachten hahahaha
Ik denk dat het nog meer te maken heeft met het slaapgebrek sinds we onze zoon hebben dan met de bv... Ik maak me er niet echt druk om, we zijn er beiden tevreden mee op dit moment, dus of het weinig is in ogen van anderen (vast wel) maakt ons niets uit. Zolang het bespreekbaar blijft, dat vind ik heel belangrijk.
Hier is het als van voor mijn zwangerschap. Maar dat je weinig zin hebt heb je echt het idee dat het door de bv komt ? Ik zou nog wel een paar redenen kunnen bedenken: Vermoeidheid door zwangerschap, bevalling en gebroken nachten. Gescheurd/geknipt tijdens bevalling en (onbewust) bang dat het pijn gaat doen. Je lichaam is veranderd en je bent er niet echt content mee. (onbewust) bang om weer zwanger te worden.
gebroken nachten hebben we al ruim 2 maanden niet meer vermoeidheid wel, van hot naar her werken, kolven voeden KDV, etc niet geknipt of gescheurd, en mijn lichaam is weer normaal. het is echt de lust die er niet is nu. normaal voelde ik dat gevoel opborrelen
Hier ook minder zin hoor na de bevalling van Liene. Net of zij al de zin eruit zuigt. Heb het eens aan mijn huisarts gevraagd, en die zei dat het normaal is met bv. Gelukkig wel net genoeg zin om weer zwanger te worden. Maar nu is de zin weer weg.
Nee heb niet het idee dat het daarvan komt, meer vermoeidheid door alle nieuwe dingen. Wat ik trouwens grappig vind in de pol: als het minder is dan voorheen kun je alleen kiezen voor heel veel minder. Niet voor een beetje minder.