Anne is 4 maanden. Als een kindje KV krijgt kan je rond met 4 maanden rijstenbloem door doen. Wat voor spul doe je door de BV? Hoorde dat er geen rijstenbloem door kan omdat dat niet opgenmen kan worden door de BV.....
Het kan wel maar daarover verschillen de meningen nogal. Ik heb geen rijstebloem door de borstvoeding gedaan omdat het bijvoeding is. Het beschermlaagje op de darmen wordt dan toch aangetast. Ik ben pas begonnen met bijvoeding toen Sven 6 maanden was. Maar gewoon met groente en later fruit en brood. Ik weet niet waarom je er rijstebloem door wil doen maar qua extra voeding draagt het weinig tot niets bij.
Heb eens gelezen dat je er dan biobim door kan mengen, geloof dat je dit in natuurwinkels kan krijgen, maar ben er niet zeker van. Zelf heb ik er (nog) geen ervaring mee. Misschien dat andere dames je verder kunnen helpen.
Ze zeggen dat als je kindje 4 maanden is dat je daar mee mag mee beginnen als je denkt dat ze vaker komt of als je de nacht in gaat. Weet ook niet of het nodig is dus vandaar.
Ja, dat had ik idd ook gelezen. Totdat ik op het bijvoedingsforum of borstvoedingsforum las dat in moedermelk bijna net zoveel voeding zit of zelfs nog iets meer. En over het beschermlaagje in de darmpjes. Ik weet het niet meer precies zal het eens opzoeken. Gevonden: Quote: Nu kreeg ik het advies om rijstebloem bij de BV te doen, maar nu heb ik al op dit forum gelezen dat dit niet echt werkt. Qua calorieen stelt die rijstebloem niet zo veel voor. Per voeding staat het gelijk aan een paar slokjes moedermelk. Het is dus onwaarschijnlijk dat je dochtertje er opeens sneller van zal groeien. Bovendien is het 3x zoveel werk. Je moet je BV afkolven, mengen tot pap, met een fles of lepeltje naar binnen zien te krijgen en daarna alles nog afwassen. Het is dan toch veel makkelijker (en gezelliger ) om gewoon aan te leggen?!? Hier gaat het om het groeien dus, ik weet niet hoe het zit met doorslapen :
Oh, wat heerlijk zeg. Dan heeft ze echt wel genoeg aan jouw voeding. Heeft ze toch geen rijstebloem nodig. Zou ik het lekker zo laten en met zes maanden pas beginnen met bijvoeden als de darmpjes helemaal gerijpt zijn.
Hoe wil je die rijstebloem in je borsten stoppen? Heb jij er klepjes opzitten? Rijstebloem is bijvoeding. En bijvoeding geef je pas vanaf 6 maanden!
he popje, ik zou het wel weten hoor . Eerst afkolven, dan mengen, dan voeden, dan de boel steriliseren... of: gewoon lekker aanleggen en klaar! Als ik jou was zou ik lekker voor het laaste gaan. Zeker omdat het geen toegevoegde voedingswaarde heeft tov bv en omdat het bijvoeding is waar je beter nog even mee kunt wachten. Ik moet bekennen dat ik wel lui ben en dus nooit pap gegeven heb ookal kolf ik alles. Ik heb met 7 maanden meteen brood gegeven en dat ging prima!
Snap echt niet waarom je iets zou willen bijgeven... Hier ook gewoon 6 mnd volledig bv zonder zelfs maar een slokje water... na 6 mnd begonnen met groente en fruit en sinds 7 maand brood. Hier ook een luie moeder... nooit pap gegeven.
Op het KDV zeggen ze dat mijn BV zo waterig is, Maar Anne groeit goed. Dus vroeg ik me af of er wat door de BV kan doen waardoor het beter wordt of zo. Weet niet hoe jullie BV er uit ziet, bij mijn ziet het net als melk eruit. niet dikke maar gewoon zeg maar....
Tjonge jonge wat een @(*#&*#*# KDV. Het maakt niet uit hoe je bv eruit ziet er zitten ALTIJD voedingsstoffen genoeg in ! Vroeger had men het over "blauwsel" dat was dan waterig melk en daar zou niet genoeg inzitten dat is dus echt een fabel ! Je mag je kdv dus wel even bijscholen. Meid niet twijfelen aan je melk je melk is altijd aangepast aan jou kindje. Dus lekker zo doorgaan.
Ik las je berichtje en wilde gelijk al gaan typen. Maar Nemo heeft het al gezegd. Laat je niks wijsmaken dat je voeding niet goed is. Je meisje doet het er onwijs goed op toch. Mijn melk heeft ook allerlei kleuren en is de ene keer wateriger als de andere keer. Komt o.a. door wat je eet. En misschien zit er iets minder voeding in omdat het gekolfde melk is met nadruk om misschien. Maar die voeding haalt ze dan wel weer terug als ze life bij jouw drinkt. Bah, ik heb een hekel aan mensen die zomaar wat roepen en er dus echt geen verstand van hebben. Zeker omdat ze jouw als moeder dan onzeker maken. Gewoon lekker doorgaan met voeden en jouw meisje laten genieten van jouw mamamelk.
popje: inderdaad hier ook wel eens waterige melk en ook wel es blauwig zoals nemo beschrijft. Maar je hoeft echt niks toe te voegen hoor! Prima melk. En rijstebloem is inderdaad maar gedoe, heb het een paar keer gedaan maar vond t uiteindelijk uitermate onhandig en ook niet nodig.
Oh meid, zit dat erachter... nou wat de anderen al schreven: hoe het eruit ziet zegt niets over je melk hoor! Die is altijd goed! Ze hebben op je kdv er niet echt verstand van, dat is wel duidelijk.
Nou, ik ook idd. Zoveel onjuiste informatie. Creeert zoveel onzekerheid. Het moeder zijn is al moeilijk genoeg zonder dat je allerlei nutteloze en foute adviezen toegespeeld krijgt
Stond om punt te stoppen met de BV. Maar mijn man geef me moed om toch door te gaan met de BV. Maar ontzeker wordt ik er wl van.
Heh meid, wat vervelend zeg. En goed dat je wel door gaat. En een hele dikke pluim voor jouw man hoor. Jullie doen het echt goed. Als je nog eens onzeker bent over dingen kun je veel vragen kwijt op het borstvoedingsforum. En bovenaan staan ook telefoonnummers van de vrijwilligers van VBN en LLL. Daar kun je altijd naar bellen. Ik heb daar veel aan gehad en ik heb ook al een keer gebeld naar een vrijwilliger. Het zijn fijne mensen met veel kennis van zaken. http://www.borstvoedingsforum.nl/index.php En jouw KDV, ik heb er geen woorden voor. Hun horen zich helemaal niet te bemoeien met welke voeding jij geeft aan jouw kleintje. Dat is niet hun ding.