zwanger en teruglopende borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by saar, Sep 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saar

saar Fanatiek lid

Hallo,

fantastisch dat je hier bent! Welkom.

Ik geef bv aan Liene, maar ben ook 8w zwanger. Ik wil straks graag tandemvoeden, maar merk dat mijn bv sterk afneemt nu ik zwanger ben.

Liene eet nu meer en meer aan tafel (vaste voeding) en komt ook minder drinken. Wanneer ik haar aanleg zonder dat ze erom vraagt, duwt ze de borst weg. Door haar minder drinken, loopt de bv nog meer terug.

Wat kan ik nu doen? Ik zou zo graag willen dat Liene nog drinkt wanneer de baby geboren wordt.

Bedankt,
    Saartje

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

Sep 17, 2007
    167
    0
    0
    Dit is een veel voorkomend probleem. door de hormoonveranderingen in uw lichaam veranderd ook de borstvoeding die Liene krijgt. voornamelijk de smaak verandert op dit moment vaak. Dit kan een reden zijn voor Liene om te gaan weigeren.
    Ook de borstvoeding kan door de zwangerschap terug lopen.

Het is daarom erg belangrijk dat u probeert om de melkproductie goed op gang te houden of extra te stimuleren door bijvoorbeeld regelmatig te kolven.

het belangrijkste wat u kunt doen om Liene te stimuleren om toch weer aan de borst te gaan drinken is:
    - veel huid op huid contact
    - vaak zie je dat samen in bad of douche wil helpen. door het warme water over de borst schiet de melk makkelijker toe.
    - voeden op vraag van Liene.
    - meerdere momenten op een dag aanbieden maar niet dwingen. (dwingen kan averechts werken).
    - samen slapen. tijdens het slapen hebben moeder en kind vaak lichaamscontact. dit helpt te ontspannen en hierdoor is de baby eerder geneigd weer aan de borst te drinken.
    -voedingshoudingen. het is belangrijk om een houding te zoeken waarbij jullie beide kunnen ontspannen. wanneer Liene al wat ouder is wil ze misschien wel niet meer liggend drinken maar rechtop zittend.

echter geduld en rust zijn hierbij erg belangrijk

Share This Page